Erősödő együttműködés  – ÖRT és Sörszövetség

Hírek Kiemelt

Magasabb szintű együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Sörgyártók Szövetsége és az Önszabályozó Reklám Testület, amely szerint a Sörszövetség és a tagjai integráltabban működnek együtt az ÖRT–tel.

A söripar nagy gyártói az etikus reklámozás támogatói. A Sörszövetség tagsága, a négy legnagyobb piaci szereplő – Borsodi, Carlsberg, Dreher és Heineken – az Önszabályozó Reklám Testületnek külön-külön is vállalati tagjai. A Magyar Reklámetikai Kódex előírásainál is szigorúbb önkéntes reklámozási szabályaik betartását nemzetközi monitoring keretében is ellenőrzi az ÖRT. Például az idén ősszel zajlott nemzetközi audit kiemelt módon, a digitális felületeken való szigorú vállalások gyakorlati megvalósítását ellenőrizte.

„Az, hogy az iparágak vezető szereplői hogyan végzik az önszabályozást a mindennapokban, nagy hatással van a hazai önszabályozás kultúrájára. Éppen ezért kiemelten fontos számunkra ez a megállapodás, amely a nagy sörgyártók etikus reklámozás iránti elkötelezettségét és ezzel az önszabályozás jelentőségét bizonyítja” – nyilatkozta Molnár Kálmán, az ÖRT elnöke.

„A Sörszövetség, megalakulása óta, azaz közel három évtizede elkötelezett a felelős kommunikáció és a transzparens önszabályozás mellett. Az új megállapodásunk egyik legfontosabb eleme az a vállalás, amely alapján a Sörszövetséghez érkező fogyasztói és versenytársi panaszok kezelését az Önszabályozó Reklám Testületre bízzuk a döntések függetlenségének biztosítása céljából. Ez a transzparens, független és gyors eljárás valamennyi érintett fél számára komoly hozzáadott értékkel és iránymutatással bír.” – nyilatkozta dr. Kántor Sándor, a Sörszövetség igazgatója.

„A Sörszövetség tagvállalatainak digitális területre vonatkozó új önkéntes vállalásai jó apropót és különös jelentőséget adnak az új együttműködésnek” – hangsúlyozta Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója.

„A négy nagy sörgyártó az ÖRT igen aktív tagjai közé tartozik. Rendszeresen véleményeztetik még megjelenés előtt a reklámjaikat, és minden évben tréninget tartunk a munkatársaik számára a Reklámetikai Kódex előírásairól, és a saját céges vállalásaikról. Nem csoda, hogy a monitoring vizsgálatok kiváló megfelelést mutatnak” – fűzte hozzá a hírhez Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkár.

SOCIAL MEDIA