A COVID-19 helyzet miatt virtuálisan adták át az Employer Branding Award 2019 díjait azon munkaadóknak, akik kiemelkedő munkáltatói márkaépítésükkel példát mutatnak a munkaerőpiac többi szereplője számára. A díj egyben a legjobbak hivatalos minősítése is. A koronavírus okozta gazdasági és társadalmi kihívások közepette még fontosabbá vált a munkáltatói márkák szerepe, hiszen egy jó márka stabilitást és megbízhatóságot sugároz a meglévő és leendő munkavállalók felé.
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) ötödik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot az idei év elején. A pályázat a példaértékű munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat jutalmazza és mutatja be a szakmai közönségnek a 2019-es évből. A díj presztízse 5 év alatt nagyot nőtt, hiszen megkerülhetetlenné vált és jelentős szerepet tölt be a kommunikációs és HR szakma fejlesztésében. A szakmaiság és a hitelesség teszi ezt a díjat egyedivé abban az időszakban, amikor a vírus megjelenése előtt szinte naponta adtak át előtt különböző díjakat HR területen, sokszor a szakmaiság minden látszatát is mellőzve. Hosszútávú biztosíték az értékteremtésre és a magas színvonalra a pályázati kiírás szakmaisága és az ország meghatározó HR és kommunikációs vezetőiből álló zsűri.
“Az idei év újdonsága, hogy egy újabb kategóriával bővült a pályázati lehetőségek köre, ugyanis nyitottunk az állami intézmények felé, mert azt látjuk, hogy egyre több a jó gyakorlat ott is, amelyet szívesen díjazunk és osztunk meg. Eddig az állami vállalatok jellemzően nem pályáztak és nagyon örülünk, hogy a trend fordulni látszik. A nevezők csaknem 30 pályázatot küldtek be a különböző kategóriákban egy olyan időszakban, amikor a vállalatok többsége a járvány miatti tűzoltással volt elfoglalva. Ez nagyszerű eredmény és ezúton szeretném megköszönni minden pályázónak, hogy ennyire komolyan vette az indulást ebben az embert és vállalatokat próbáló COVID-os időszakban. Ma már szerencsére nem szükséges magyaráznunk, mit jelent az Employer Branding Award és miért volna érdemes indulni rajta. Míg más díjak szervezői jövő évre halasztották pályázataik kiírását és az eredményhirdetéseket, mi úgy döntöttük, más utat járunk: nem hirdetünk második fordulót és még nyáron átadtuk a jól megérdemelt díjakat egy – a koronavírus-járvány által életre hívott – online díjátadó keretében”- mondta el Kádár Balázs, az MPRSZ elnökségi tagja, a díj létrehozója.
A szakmai zsűri alapos munkát végzett, 10 szempont mentén értékelte a pályázatokat három kategóriában (Középvállalat, nagyvállalat, állami intézmények) és választotta ki a 2019-es év legjobbjait. Az Employer Branding Award évek óta értékes pontokat ér a Kreatív által jegyzett PR Toplistában, így a díjazott vállalatok együttműködő partnerei (ügynökségek) számíthatnak utólagos pontjóváírásra.
Az online díjátadó utólag itt nézhető meg: Online díjátadó megtekintése
Az online díjátadóról készült rövid összefoglaló videó itt érhető el: A díjátadóról készült rövidfilm megtekintése
A győztes pályaművek a napokban felkerülnek az Employer Branding Award honlapjára (www.employerbrandingaward.hu), illetve akik kíváncsiak a műhelytitkokra, azoknak érdemes várni a Kreatívval közösen tartandó konferenciára, ahol a pályaművek nagy részével lehet találkozni és eszmét lehet cserélni személyesen a nyertesekkel. A nem online konferencia időpontjával a szervezők később jelentkeznek. Az Employer Branding Award 2020 kiírása a jövő év elején várható.
A szakmai zsűri tagjai
Dr. András Klára (Egis Gyógyszergyár) – Humánerőforrás Igazgató; Árr Mariann (Generali Biztosító) – CMO; Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.) – Marketing & Kommunikációs Igazgató; Dulin Judit (Lidl Magyarország) – HR Cégvezető; Gáspár Bence (OTP Bank) – Kommunikációs és Társadalmi Kapcsolatok Főosztályvezető; Hornyacsek Zoltán (Continental Magyarország) – Országos Vállalati Kommunikációs Vezető; Lévai Zsuzsanna (Ringier AxelSpringer Magyarország) – HR Igazgató; Márton Katalin (Praktiker) – HR & CSR Igazgató; Mihók Krisztina (Erste Bank) – Emberi Erőforrás Management Vezető; Spáda Tibor (Provident) – Senior Szervezetfejlesztési Vezető; Szányi Gabriella (BKIK) – PR-Marketing Igazgató; Szekeres Zita (Trans-Sped) – HR Igazgató; Tencz Beáta (Union Biztosító) – Stratégiai és PR Vezető; Virágh Adrienn (Siemens Smart Infrastructure) – Global Communications Manager; Vogronics Krisztina (Phoenix Hungaria Holding) – HR és Kommunikációs Igazgató
A Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díját a 2019-ben a következő vállalatok nyerték el:
Fődíj (kategóriák feletti):
Magyar Telekom Nyrt. – #NEMÁLLUNKMEG
Középvállalat kategória:
Éves Employer Branding Stratégia
Arany minősítés: H1 Systems Mérnöki Szolgáltatások Kft. – Employer Branding stratégia
Ezüst minősítés: NN Biztosító Zrt. – Belső Kommunikációs Stratégia
Bronz minősítés: Webtown – Employer Branding a Webtown szervezetében
Employer Branding Kampány:
Különdíj: Continental Hungaria Kft. – ContiCafé 2019 kampány
Nagyvállalat kategória:
Éves Employer Branding Stratégia
Arany minősítés: Magyar Telekom – #NEMÁLLUNKMEG
Ezüst minősítés: Praktiker – Employer Branding Stratégia 2019
Bronz minősítés: EATON Enterprises (Hungary) – We make employer branding work
Employer Branding Kampány
Arany minősítés: Magyar Telekom – Check In
Ezüst minősítés: UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. – The Challenge is ON
Bronz minősítés: Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. – B-PINK A Te egészséged, a Mi törődésünk
Állami intézmények kategória
Employer Branding Kampány
Különdíj: Pécsi Tudományegyetem – PTE a családokért