A világ legnívósabb csomagolás-technológiai innovációs versenyének nyerteseit szeptemberben hirdették ki Nürnbergben. A P&G vezette “Holy Grail” azaz Szent Grál elnevezésű projekt két díjat is kapott: elnyerte az általános fenntarthatósági trófeát 2019-re, és elismerést kapott a vállalat körkörös gazdasági modelljéért is.
A Holy Grail több vállalat közös projektje, amely a műanyaghulladék újrafeldolgozás és a nem megfelelő osztályozás gátjainak felszámolását célozza. A projektet a P&G fenntartható csomagolás szakértője Gian De Belder indította útjára 2017-ben az Ellen MacArthur Alapítvány új úttörő műanyag-gazdálkodási projektjének égisze alatt.
A projekt azt vizsgálta, hogy a csomagolás címkézése hogyan befolyásolja a pontosabb szétválogatást és segíti az újrafelhasználást a csomagolásba ültetett nyomjelzők és digitális vízjelek által. A pontosabb szétválogatás növelheti az újrafelhasznált anyagok mennyiségét, és javítja minőségüket is, melynek eredményeként több műanyag kerülhet vissza a piacra újra értéket teremtve, ahelyett, hogy hulladékként végezze lerakókban. A P&G és Holy Grail projektje ezért az úttörő programért kitüntetésben részesült a Packaging Europe Fenntarthatósági Versenyén, valamint díjat nyert Körkörös Gazdaság kategóriában is.
Az elmúlt három évben a P&G és partnerei rengeteg szakértelmet és energiát fektettek be a projektbe, hogy kifejlesszenek egy következetesebb és besorolhatóbb jelölési rendszert termékeik csomagolásán. Korábban minden egyes vállalat a saját jelzéseit alkalmazta, hogy azonosíthatók legyenek az újrahasználható csomagolások. Ez a rendszer csúszásokat idézett elő az újrafelhasználási folyamat során, és zavart idézett elő hulladékok újrahasznosításának rendszerében. A Holy Grail projekt a hulladék-újrahasznosító létesítmények intelligens szabályozásának köszönhetően megoldást kínál erre a problémára.
A projekt rámutatott a nyomjelzők és a digitális vízjel technológia jelentőségére, mely fontos lépés a gyorsabb feldolgozás és a jobb eredmények elérésére szolgáló módszer irányának meghatározása szempontjából. A P&G tucatnyi céggel, köztük gépgyártókkal, technológiai szolgáltatókkal, anyaggyártókkal, csomagolóanyag gyártókkal, márkákkal, kereskedőkkel és újrahasznosító cégekkel dolgozott együtt.
A munkának még nincs vége, a Holy Grail 2.0 már úton van, hogy az új technológiákat átültethessék a gyakorlatba. Cél, hogy még több csomagoláson lehessen használni az új jelzéseket és több újrahasznosító létesítményt segítsen, hogy a hulladékok osztályozása még hatékonyabb lehessen, és ezáltal kevesebb hulladék kerüljön a környezetünkbe, hulladéklerakókba.
A P&G nemcsak az innovatív termékek és csomagolásuk előállításának irányába elszánt, hanem szeretné termékeit fenntarthatóvá tenni és fenntartani a körkörös gazdasági működést. A vállalat egyik környezetvédelmi fenntarthatósági célkitűzése 2030-ra, hogy termékei csomagolásának 100%-a újrafelhasználható legyen. A P&G Holy Grail programja egy lépés afelé, hogy az iparággal egyesülve segít a hulladékfeldolgozás hatékonyabbá tételében, mellyel válaszol a környezetvédelmi és vásárlói igényekre is.