Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja

Hírek Kiemelt

Az EffektTeam kihirdette az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjának nyerteseit, az EffekTeam Közösség. Hatás. Jövő című konferenciáján, amellyel a vállalatok környezeti és társadalmi innovatív programjait díjazzák. A Procter&Gamble GoGreen nevű programjával pályázott, amely a vállalat belső munkatársi érzékenyítő programja a környezetvédelem iránt.

Az EffektTeam a vállalati felelősségvállalás iránt elkötelezett szakembereket hozza össze, célja, hogy a gazdasági szereplők társadalmi és környezeti hatást gyakorló kezdeményezéseken keresztül, fenntartható módon teremtsenek értéket a közösségek számára.

Az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja bemutatja és értékeli a vállalatok és innovatív kezdeményezéseik példaértékű, hatékony környezeti és társadalmi befektetési programjait, amelyek elismerésével és a lehető legszélesebb körű publikálásával hozzájárul az üzleti és startup szektor társadalmi szerepvállalásának, fenntarthatósági kezdeményezéseinek erősítéséhez, továbbá a vállalati döntéshozók ilyen irányú szakmai munkájának inspirálásához, személyes szerepvállalásuk növeléséhez.

A pályázatokat négy, az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljai (Sustainable Development Goals – SDG) alapján meghatározott kategóriákban lehetett beadni: esélyteremtő üzlet, jövő gazdasága, zöld egyensúly és mindenki társadalma. A szervezők olyan pályázatok beadását várták, melyek a fentiekben hivatkozott kategóriák valamelyikében pozitív, mérhető társadalmi és/vagy környezeti hatást értek el egy-egy adott közösségben.

A pályázaton bármely Magyarországon működő vállalat, kis-és középvállalkozás, illetve startup cég indulhatott. A pályázaton való részvétel elősegíti, hogy a vállalat környezeti és társadalmi befektetései gyakorlata ismertebbé váljon, és hozzájárul a vállalat elismertségének és hitelességének növeléséhez.  A pályázó vállalatoknak lehetősége volt egy-egy önálló, ugyanakkor kiemelkedően sikeres és példaértékű programot bemutatni.

A P&G GoGreen programjával a shortlistes pályázatok közé került. A vállalati program legfőbb célja munkatársainak tájékoztatása, érzékenyítése a fenntartható fejlődés és a környezetvédelem iránt. Kezdeményezésük célja a teljes irodai környezet környezetbarátabbá tétele, az energia-, víz- és szemét csökkentése, illetve láttatni a dolgozókkal, hogy egy ember hozzájárulása is számít.

A program részletes ismeretbővítést nyújt a munkatársaknak a hulladék-, víz-, energia- és papírfelhasználás csökkentéséhez, irodai és otthoni környezetben alkalmazva, helyi igényekre szabható, változatos elemeket tartalmaz, továbbá igyekszik minden kollégát megcélozni nyitottságának megfelelően (pl. kerékpáros közlekedés és lift mellőzésének serkentése, használt farmerekből táskák készítése, stb.) A kezdeményezés része a vállalat körkörös gazdaság megteremtésére tett célkitűzéseinek, ide tartozik az alapanyagbeszerzés, gyártás, termékek és azok felhasználása, valamint az ezen folyamatoktól távoli, irodákban dolgozó kollégák bevonása a környezeti erőforrások megóvásába, azaz irodai szinten is hozzáadni a cég fenntarthatóság terén tett erőfeszítéseihez.

A program eredményeképpen 50%-kal több szelektíven gyűjtött, azaz újrafelhasználható hulladék, egyben jelentősen kevesebb általános hulladék gyűlt össze. A cég irodáiban 100%-ban száműzte a műanyag poharak, PET palackok és szívószálak használatát, valamint 25%-kal csökkentette áramfelhasználását a mozgásérzékelős és fénymérős irodai lámpákkal.

„Vállalatunk a körkörös gazdaság modellje szerint működik, így minden egyes működési folyamat elindulásánál nagyon jelentős tényező a fenntarthatóság. Hosszabb távú terveink kiterjednek az irodai világítás korszerűsítésére, a vizes helységek még víztakarékosabbá tételére, a hulladékok további csökkentésére, illetve infrastrukturális változtatásokra. Vállalatunk célja, hogy a kollégák 100%-a részt vegyen a kezdeményezésben, illetve, hogy a gyári irodáinkba is mielőbb bevezessük a GoGreent.” – mondta Krubl Yvette, a P&G közép-európai régiójának kommunikációs vezetője.

SOCIAL MEDIA