Design Lab, mint az employer branding eszköze

Hírek

A márka alapértékei, a sci-fi elem és az emberközpontúság adják az Electrolux versenyének vonzerejét a szakma és a nagyközönség számára egyaránt.

Az Electrolux márka az elmúlt bő száz évben két alappilléren nyugodott: innováció és fenntarthatóság. Az előbbi alatt nem csupán a technológiai, de a design- és a marketingújítások is beletartoztak.

A Design Lab is ezen gondolatok mentén jött létre, mint „jó értelemben vett” PR-projekt: a nemzetközi metatrendek (mint például az urbanizáció, mobilitás, élménygazdaság, zöld gondolat) mentén, fiatal designerek bevonásával próbálja feltárni a jövő útjait. A kezdeményezés amellett, hogy a márka számára médiamegjelenést hoz és imázsépítő hatású, közvetlenül megszólítja a cég – mint munkáltató – egy fontos célcsoportját, a pályakezdő tervezőket is.

A Design Lab 2003-ban még meghívásos, európai rendezvényként indult, mára azonban a nagy érdeklődés hatására nemzetközivé vált. A magyar versenyzők hagyományosan jól szerepelnek – már az első alkalommal is hazai győztes született. Vető Péter, a MOME Design Intézet Formatervező Tanszékéről elmondta, hogy hallgatóikat igyekeznek nemzetközi megmérettetésekre ösztönözni, és ebből a mezőnyből is kiemelkedik az Electrolux versenye, amennyiben inkább a valódi munkákhoz közelebb álló fejlesztési folyamatot, semmint az egyszeri, látványos erőfeszítést értékeli. Igaz, maguk a tervek nem szükséges, hogy gazdaságossági vagy technikai megvalósíthatósági követelményeknek megfeleljenek, hiszen a jövőről beszélünk. A tavalyi magyar induló, Csernátony Réka is ennek a „sci-fi” elemnek, és egy ismert, sokak által használt márkának az összekapcsolódásában látja a verseny népszerűségének kulcsát. Pályakezdő tervezői szemmel egyébként a megmérettetésen túl az elérhető nagy publicitást tartja a projekt fő hozadékának.

Az idei versenyen szereplő két magyar induló, Koczka Kristóf (SPIC=, intelligens otthoni bioszféra) és Kovács Apor (PETE, PET palackból ruhát) az 1700 nevezőből már biztosan bekerült a legjobb 70 közé, mégpedig az online közönségszavazáson kaptak ehhez elegendő voksot. (Ebben komoly szerepet játszott a hazai online és blogoszféra támogatása is. Ezen a területen egyébként is erősnek tűnik Magyarország, lásd például az A38 hajó, mint a legjobb koncerthelyszín esetét.)

A továbbfejlesztett koncepciókra a következő fordulóban, június 15-28. között lehet szavazni, végeredmények pedig november második felében születnek. Egyelőre még a díjkiosztó helyszíne is ismeretlen – ezt hagyományosan szeptemberben szokták nyilvánosságra hozni.

Válogatás az eddigi és az idei pályamunkákból a mellékletben. A tárlat a Millenáris Parkban, a Teátrum épülete előtt is megtekinthető, 2014. május 20. és 2014. június 27. között nyitvatartási időben.

 

SOCIAL MEDIA