Csikesz Erika: „Konjunktúra idején az ügyfelek több kreatív megoldást is bátran kipróbálnak”

Hírek Kiemelt

A Big Picture konferencia előtt számos kisinterjút készítettünk, amelyek először a Márkamonitor magazin októberi számában jelentek meg, most pedig online is közöljük őket. Mai (kis)interjúalanyunk Csikesz Erika kereskedelmi igazgató, TV2 Csoport. 

 

A két covidos év gazdasági problémákkal járt, ám a televíziós piac inkább profitált abból a helyzetből. Mire számítasz, folytatódhat a televíziós piac növekedése?

A számok jól mutatják, hogy a pandémia ideje alatt megnövekedett a tévénézésre szánt idő, továbbá azt követően sem csökkent, hogy stabilizálódott a helyzet. A 18–59 évesek korosztálya naponta több mint 4 órát, míg a 18+ korcsoport már több mint 5 órát tölt a nagy képernyő előtt (Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás, vizsgált időszak: 2019. 01. 01. – 2022. 06. 30., A18–59, A18+, live + as live adatok). Azt gondoljuk, hogy ez a jövőben tovább növekedhet, hiszen a tévénézés az elsődleges szórakozási, kikapcsolódási forma és lehetőség a lakosság számára.

 

Az elmúlt hónapokban felpörgött az infláció, és egyelőre semmi jele annak, hogy lassulna. A televíziók tudják hasonló ütemben emelni az áraikat?

Hazánkban még mindig nagyon kedvező tévéhirdetési feltételek vannak, a környező országok közül talán a legalacsonyabb árakkal dolgozunk, már csak emiatt is szükség lenne az árkorrekcióra. Mivel a televíziós költések jelentős hányada éves tárgyalásokon dől el, az év közbeni inflációt nehéz érvényesíteni az árakban a televíziók és sales house-ok részéről, ami a jelen gazdasági környezetben több mint méltányos a partnereink felé, a jövőben azonban mindenképp szükség lesz áremelésre.

 

A nonszpotterület százalékos növekedése évek óta meghaladja a szpotértékesítés növekedését. Jelentek meg idén újabb partnerek ezen a területen?

Két mozgatórugója van a nonszpotköltések nagyobb mértékű növekedésének. Egyrészt konjunktúra idején az ügyfelek több kreatív megoldást is bátran kipróbálnak, szélesebb a lehetőség az image-kommunikációra. Másrészt a KKV-szektor számára a nonszpotterület belépési küszöb, hiszen kisebb büdzsével is ki tudják próbálni a tévé erejét, és az eredmények tükrében sokan hosszú távon teszik le a voksukat mellettünk. Ez a szektor az idén is tovább tudott növekedni.

Márkamonitor 2022/3. szám

 

 

SOCIAL MEDIA