A kontinens nem csak a fogyasztói, de a technológiai szakértelme miatt is kulcsfontosságú az FMCG-cég számára.
A Mondelez nemrég bejelentette, hogy 65 millió dolláros befektetéssel globális kutatás-fejlesztési és minőségbiztosítási hálózatot hoz létre, melynek célja rugalmasan és agilisan reagálni a növekedési és innovációs elvárásokra. Kilenc technikai központ megnyitását tervezik, melyek közül három Ázsiában kap helyet: a szingapúri Jurongban idén novemberben, valamint az indiai Thaneben és a kínai Szucsouban. (Ezen kívül az Egyesült Királyságban kettő, az Egyesült Államokban, Mexikóban, Brazíliában és a lengyel Wroclawban egy-egy központot nyitnak.)
Az indiai helyszín mellett a korábbi tech-központ megléte mellett a csokoládé növekvő népszerűsége szólt a szubkontinensen: így itt központosítható a csokoládéfejlesztés. A szucsoui központ létrehozását is a centralizáció magyarázza, míg Szingapúr – a cég regionális főhadiszállása – erős oktatási rendszert és kulturális sokszínűséget kínál.
(Forrás: Warc, fotó: LinkedIn)