Ázsiai K+F-ben gondolkodik a Mondelez

Hírek

A kontinens nem csak a fogyasztói, de a technológiai szakértelme miatt is kulcsfontosságú az FMCG-cég számára.

A Mondelez nemrég bejelentette, hogy 65 millió dolláros befektetéssel globális kutatás-fejlesztési és minőségbiztosítási hálózatot hoz létre, melynek célja rugalmasan és agilisan reagálni a növekedési és innovációs elvárásokra. Kilenc technikai központ megnyitását tervezik, melyek közül három Ázsiában kap helyet: a szingapúri Jurongban idén novemberben, valamint az indiai Thaneben és a kínai Szucsouban. (Ezen kívül az Egyesült Királyságban kettő, az Egyesült Államokban, Mexikóban, Brazíliában és a lengyel Wroclawban egy-egy központot nyitnak.)

Douglas Hughes, a vállalat APAC-régióbeli kutatás-fejlesztési vezetője (a képen) a The Drum-nak elmondta, hogy a régióban látják a legnagyobb növekedési potenciált. Itt él a világ lakosságának jelentős része és a középosztály bővülésével egyre több termékre van igény. Ugyanakkor a térség nem csak a fogyasztás miatt fontos a Mondeleznek, hiszen az innováció terén is bizonyított. „Hatalmas technológiai tapasztalat áramlik ki a régióból. Számos ország oktatási programokat indított, be akarnak fektetni a technológiába, és mi részesei akarunk lenni ennek. A technikai innováció prioritás, amely az anyaországainkban is erősebbé tesz minket” – mondja Hughes. Példaként az Oreo Thins-t hozza fel, az Oreo alacsonyabb kalóriatartalmú változatát, amelyet Ázsiában fejlesztettek ki és utána kezdték el világszerte forgalmazni.

Az indiai helyszín mellett a korábbi tech-központ megléte mellett a csokoládé növekvő népszerűsége szólt a szubkontinensen: így itt központosítható a csokoládéfejlesztés. A szucsoui központ létrehozását is a centralizáció magyarázza, míg Szingapúr – a cég regionális főhadiszállása – erős oktatási rendszert és kulturális sokszínűséget kínál.

(Forrás: Warc, fotó: LinkedIn)

SOCIAL MEDIA