Az ügynökségek segítik a márkatulajdonosok átalakulását?

Hírek

Ez lehet 2014 egyik fő trendje Bob Greenberg, az R/GA alapító-elnöke szerint.

Öt meghatározó trendre érdemes figyelnünk 2014-ben Bob Greenberg szerint. A neves kommunikációs szakembernek a The Times of India weboldalán megjelent cikke foglalkozik mások mellett azzal, hogy ki lesz az adatok ura (avagy a big data jelenség valóban teremt-e piacot új típusú külső tanácsadók számára), vagy hogy végre tényleg üzleti alapkővé válhat-e a fenntarthatóság, a felelős működés.

A legizgalmasabb ugyanakkor Greenberg azon gondolata, hogy az ügynökségek számára az jelentheti a jövőt, ha a korábbiaknál jóval szélesebb fókuszú üzleti tanácsadókká válnak. Azaz nem csupán arra lesznek figyelemmel, hogy a kommunikációs befektetéseknek mi a konkrét üzleti hasznuk, hanem arra is, hogy hogyan támogathatják a márkatulajdonosok üzleti modelljének, működésének átalakítását. Azaz a kommunikáció mellett dolguk lesz a termékfejlesztéssel, a technológiai innovációkkal, a márkák fejlesztésével és számos más területtel. A szakember szerint csak aláhúzzák e trendet az olyan koncentrációs lépések, mint az Omnicom-Publicis egyesülés.

SOCIAL MEDIA