Élményalapú képzéssel, egyedi IT-megoldásokkal és a közösségi médiában rejlő lehetőségekre építve lép piacra a Kövesdi Marcell és Oszkó Péter által alapított RockHome ingatlanügynökség, amely mihamarabb országos ingatlanközvetítői hálózat kiépítését tervezi. Céljuk a hazai ingatlanközvetítés megreformálása annak érdekében, hogy valóban hozzáadott értéket nyújthassanak a vevőknek és az eladóknak egyaránt.
Hogy minderre nagy szükség van, mi sem jelzi jobban, hogy az ingatlanközvetítők szerepe és súlya az elmúlt években folyamatosan csökkent a magyar piacon. Miközben például Franciaországban az ingatlanok 80 százalékát, az Egyesült Államokban pedig 90 százalékát közvetítők értékesítik, addig itthon 2018-ban ez az arány már csak 30-35 százalék volt. A magyarhoz hasonló piacon, például Csehországban az irodák jutaléka 3-6 százalék, és ők értékesítik az ingatlanok 70 százalékát, Ausztriában ugyanez az arány 80 százalék feletti, a jutalék pedig 4-6 százalék között mozog.
Az ingatlanügynökség két alapítója: Kövesdi Marcell a Házbank ügyvezető igazgatójaként több évtizedes ingatlanos tapasztalatát hozta csapatával együtt, míg az Oszkó Péterhez tartozó OXO Properties kockázati befektetőként szállt be az ingatlanközvetítésbe.
„A piac robbanásszerű növekedése nemcsak az általános ingatlanbefektetésnek kedvez, hanem kiváló lehetőséget kínál a támogató szolgáltatások fejlesztésére is” – mondta el Oszkó. Mindkettőjüket személyes tapasztalatok is motiválták az együttműködésben, hiszen eladóként és vevőként egyaránt ráláttak a hazai ingatlanértékesítés folyamatának problémás pontjaira.
A most induló ügynökséggel ezekre szeretnének hatékony, Magyarországon úttörőnek számító megoldásokat kínálni, amihez folyamatosan keresik partnereket, és a nagyobb irodák mellett a független közvetítőket is tárt kapukkal várják. Nem pusztán franchise-t, hanem erős szakmai közösséget akarnak építeni minőségi munkavégzést biztosító háttérrel, kiterjedt kapcsolatrendszerrel és élményalapú oktatással – hangsúlyozta Kövesdi Marcell.
Az elmúlt 10 évben óriási hullámvasúton volt az ingatlanpiac, hiszen 2008 és 2014 között a gazdasági válság hatására 35 százalékkal csökkent az ingatlanok reálértéke, és az éves ingatlan tranzakció szám is lecsökkent a korábbi 150 ezerről 90 ezerre, míg 2014-től kezdődően nagyot ugorva a piac három év alatt elérte a korábbi 150 ezres tranzakciószámot, esetenként akár 40-50 százalékos áremelkedés mellett.
A Rock Home egy év alatt mintegy 5800 ingatlan adásvételét tervezi lebonyolítani 3,5 százalékos, összesen 2,5 milliárd forint összegű jutalékért. A cég várakozásai szerint a következő egy évben a lakossági ingatlaneladások száma 3 százalékkal nő és eléri a 155 ezer eladott ingatlant. Kövesdi Marcell szerint egy jól képzett ingatlanos óriási hozzáadott értéket adhat, amit számszerűsíteni is lehet, hiszen, ha jól végzi a dolgát, jóval magasabb áron kelhet el az ingatlan. Ehhez viszont okosabb, gyorsabb és személyesebb szakmai munkára van szükség. A nemzetközi gyakorlatot követve papírmentes irodák létrehozásával teszi gyorsabbá és kényelmesebbé az értékesítést a RockHome. Minden munkatárs tabletet, így a szerződések, nyilatkozatok elektronikusan készülnek és írják őket alá, a közvetítő táblagépen veszi fel a hirdetéseket a helyszínen, az alaprajzok pedig az applikáción keresztül akár hat perc alatt is elkészíthetők. Az árazás szintén elektronikusan történik, és az eladás során az ármaximalizálás jelenti a fő prioritást.
A közvetítők képzése szintén a legjobb külföldi gyakorlatok alapján fog történni. Nagy figyelmet fognak fordítani a személyes interakciók fejlesztésére, valódi élethelyzetek szimulációjára, a hatékony kommunikációra. A képzés lexikális részét saját fejlesztésű szoftver biztosítja, amely login kérdések formájában tartja frissen a kollégák ismereteit. Akárhányszor belépnek a Rock Home ügyviteli rendszerébe, három, valós helyzetet idéző kérdés teszteli őket – hiszen bármikor megkérdezheti például egy ügyfél, hogy hány százalék az illeték. A rendszer algoritmusa a válaszolóra szabja az oktatási anyagokat, így ki-ki a gyengébb területének megfelelően részesül extra oktatásban, legyen szó műszaki, jogi vagy lokális kérdésekről.
Az értékesítők szakmai Facebook-profiljukkal már az első találkozás után online síkra is kiterjesztik a kapcsolatot az ügyféllel, így amellett, hogy Messengeren bármikor elérhetőek, rendszeresen meg tudják osztani a későbbiekben a Rock Home ingatlanpiacról írt könnyedebb cikkeit is. Magyarországon több mint 5 millióan aktívak a közösségi médiában és átlagosan napi másfél órát töltenek a Facebookon.