Ünnepélyes keretek között átadták a BMC-ben az Employer Branding Award 2018 díjait azon munkáltatóknak, akik kiemelkedő munkáltatói márkaépítésükkel mutatnak példát a munkaerőpiac többi szereplője számára. A díj egyben a legjobbak hivatalos minősítése is és egyedülálló a magyar piacon.
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) a tavalyi évben negyedik alkalommal írta ki Employer Branding Awardot, azaz a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díját. Az MPRSZ Employer Branding tagozata (EB tagozat) a pályázatot azzal a célkitűzéssel hirdeti meg minden évben, hogy a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat jutalmazza, bemutassa és megismertesse a szakmai közönséggel.
A díj közvetetten azt is célozza, hogy munkahelyeink minél örömtelibbek, igényesebbek és egészségesebbek legyenek. Az MPRSZ EB Tagozatának célkitűzései között szerepel továbbá a kommunikációs és HR-szakma közelítése, általános szakmai edukáció és keretrendszer biztosítása, valamint a tudatos munkáltatói márkaépítés elterjesztésének segítése a magyar munkáltatók körében. Ennek fontos eleme az Employer Branding Award.
„Az idei pályaművek áttekintése során egyértelműen kirajzolódik a trend, hogy a pályázók sokkal tudatosabban építik munkáltatói márkájukat, mint eddig bármikor. A bevonzásban egyértelműen a social média megoldások tarolnak, míg a megtartásban pedig egyre nagyobb szerep jut a munkavállalói élményeknek, illetve a belső kommunikációnak, amely a munkavállalói közösség fontos formálójává lépett elő. A pályázatok száma jelentős emelkedést mutat a tavalyi évhez képest, a díjátadón mintegy 150 döntéshozó vett részt, ami jelzi a téma iránti érdeklődés növekedését, illetve a díj presztízsnövekedését. Ma már nem szükséges magyaráznunk, mit jelent az Employer Branding Award és miért volna érdemes indulni rajta” – mondta el Kádár Balázs, az MPRSz Employer Branding tagozatának vezetője, a díj létrehozója.
A szakmai zsűri alapos munkát végzett, 10 szempont mentén értékelte a pályázatokat két kategóriában (Éves Employer Branding Stratégia és Employer Branding Kampány) és kiválasztotta a 2018-as év legjobbjait.
Az idei zsűri tagjai voltak:
Dr. András Klára (Egis) – Humánerőforrás-igazgató
Árr Mariann (Generali) – Head of Marketing & Customer Experience
Bocskai István (Takarékbank) – Kommunikációs vezető
Dulin Judit (Lidl) – HR-cég-vezető
Hornyacsek Zoltán (Continental) – Országos vállalati kommunikációs vezető
Jobbágy Eszter (Hewlett Packard Enterprise) – Business HR Partner for CEEMA Inside Sales
Mihók Krisztina (Erste Bank) – Emberi Erőforrás Management vezető
Virágh Adrienn (Siemens) – Kommunikációs igazgató
Vogronics Krisztina (Phoenix Pharma) – HR és vállalati kommunikációs vezető
Kádár Balázs – MPRSZ Employer Branding Tagozat vezetője és elnökségi tag, a zsűri elnöke
A Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díját a 2018-ben a következő vállalatok nyerték el:
Fődíj (kategóriák feletti):
Magyar Telekom Nyrt. – A MOST Munkáltatója
Employer Branding Kampány kategória– Közepes vállalat:
Különdíj: Ringier Axel Springer Magyarország Kft. – Digital Media Campus (belső képzési program)
Employer Branding Éves Stratégia kategória – Közepes vállalat:
Arany minősítés: Roar Kft. – Fiatalokhoz szóltunk. Sikerült!
Ezüst minősítés: Geometry Global Hungary Kft. – Vibe Manager a Geometry Groupnál
Bronz minősítés: Celanese Magyarország Kft. – Ahol működik a kémia
Employer Branding Kampány kategória– Nagyvállalat:
Arany minősítés: Magyar Telekom Nyrt. – A MOST Munkáltatója
Ezüst minősítés: Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. – Bridgestone Movember a Te bajuszod, a Te egészséged
Bronz minősítés: Dreher Sörgyárak Zrt. – Dreher Inside – Employer Branding a 2018-as DreherFeszten
Employer Branding Éves Stratégia kategória– Nagyvállalat:
Arany minősítés: OTP Bank Nyrt. – OTP Bank – Közelebb a céljaidhoz!
Ezüst minősítés: NN Biztosító Zrt. – Inspiration – Integrált Employer Branding Stratégia
Bronz minősítés: BP Business Service Centre Kft. – Employer Branding Éves Stratégia
Az OfficeUp különdíját a Celanese Magyarország vehette át a bevonáson alapuló különleges irodakialakításának köszönhetően.
Újdonság, hogy az Employer Branding Award bekerült a Kreatív által jegyzett PR Toplistába, így a díjazott vállalatok együttműködő partnerei (ügynökségek) számíthatnak utólagos pontjóváírásra.
Az Employer Branding Award 2019 kiírása ez év őszén várható.