A Brand Finance összeállította a világ 25 legértékesebb médiamárkájának rangsorát. A márkák értékeléséhez a szakértők több ezer céget vizsgálnak meg számos mutató – pl. marketing-költségvetés, ismertség, fogyasztói hűség, vállalati hírnév – alapján.
A toplistát az amerikai cégek dominálják: 25-ből 17 márka az Egyesült Államokból származik. A Walt Disney megőrizte tavalyi vezető helyét; 34,5 milliárd dolláros (a megelőző évinél mintegy 10 százalékkal magasabb) értékelése és AAA+ besorolása részben a Star Wars franchise-nak, részben pedig a vidámparkok jó teljesítményének köszönhető. A dobogón egy-egy helyezést javítva a FOX (15,8 Mrd dollár) és az NBC (13,7 milliárd dollár) áll.
Az első nem-amerikai márka a jelenlegi 8. (tavalyi 7.) helyezett BBC, 5,9 milliárd dolláros értékeléssel, ami 16 százalékkal marad el tavalyi eredményétől. 14. a brit ITV, amely szintén rontott helyezésén, rögtön 3 pozíciót. A holland TNT 17., a Wolters Kluwer 19. A luxemburgi központú RTL 1,8 milliárd dolláros értékeléssel, 4 helyet és 3 százalékot rontva a 21. Szintén 4-4 pozícióval esett vissza a 22. francia Canal+ és – egyetlen nem USA-beli vagy európai játékosként – a 24. mexikói Televisa. Az év legnagyobb, 44 százalékos értéknövekedését a 23. helyen álló brit LexisNexis produkálta.
A hazánkban is jól ismert márkák eredményei (zárójelben a 2016-os helyezés):
- 7. (8.) Warner Bros. – 8 Mrd dollár
- 9. (9.) 21st Century Fox – 5,3 Mrd dollár
- 10. (10.) Thomson Reuters – 5 Mrd dollár
- 13. (13.) HBO – 3,8 Mrd dollár (30 százalékos növekedéssel)
- 15. (15.) Discovery Media – 3,2 Mrd dollár (34 százalékos növekedéssel)
- 20. (19.) MTV – 1,8 Mrd dollár
- 25. (új) Comedy Central – 1,3 Mrd dollár
(Forrás: Brand Finance, Warc)