A pr olyan, mint az éles kés

Hírek

Ezzel a címmel készített életút-interjúkat Varga Zita Hella.

 

Hol húzódnak az etikai határok? Milyen az etikus viselkedés a pr-ban? Mitől lesz etikátlan a kommunikáció? Hová vezet és okoz-e visszafordíthatatlan károkat, kire/kikre nézve lehet veszélyes? Változott-e az etikus kommunikáció, illetve az etikus pr fogalma, hatásköre az elmúlt évtizedekben? Az új technológiák milyen új etikai kihívásokat hoztak? Hoztak-e valójában teljesen új kihívásokat, vagy csak a korábbiakat helyezték más megvilágításba? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a Magyar Public Relations Szövetség örökös tagjaival készült interjúkban a szerző, Varga Zita Hella, az MPRSZ Etikai bizottságának tagja. Eközben a szakma nagyjai tapasztalataikról, a szövetséghez való kapcsolódásukról, love projektekről is mesélnek. Az interjúkötetben nyilatkozó örökös tagok: Barát Tamás, Durkó Sándor László, Ferling József, Galánfi Csaba, Lakatos Zsófia, Rácz Gábor, Sarlós Gábor, Sárosi Péter, Sós Péter János, Tábori György.  A beszélgetésekből markánsan kirajzolódik az Magyar PR Szövetség elmúlt harminc éve, az alapítástól kezdve a kezdeti lelkesedésen át a több évtized alatt megélt hullámvölgyekig, egészen a pr szerepének COVID-19 vírusjárvány alatti időszakban bekövetkező felértékelődéséig – írják.

A Magyar Public Relations Szövetség örökös tagjai

Az utolsó interjút követően az járt a fejemben, hogy mennyit adhatna a most tanulóknak, a frissen végzetteknek, ha ez a könyv ott lehetne azon felsőoktatási intézmények könyvtárában, ahol tanítják a pr-t, ha a szakmabeliek forgathatnák, egyben látnák az interjúkból kirajzolódó korrajzot, összegyűjtve egy kötetben a szakmai nagyjainak gondolatait, tapasztalatait, meglátásait a hazai pr elmúlt harminc évéről. Ezért tartottam fontosnak a könyv megjelenését – mondta el Varga Zita Hella, az MPRSZ Etikai bizottságának tagja, a Salt Communications pr-vezetője.

A könyv borítóját, grafikáját, tördelését, nyomdai előkészítését a Salt Communications integrált kommunikációs ügynökség pro bono támogatta. Az interjúkötet a Magyar PR Szövetség kiadásában jelent meg, a könyvből befolyó összeg a szövetséget támogatja szakmai munkájában.

Az interjúkötet elsősorban vállalati kommunikációs szakemberek mellett kommunikáció és média szakos egyetemisták figyelmére számít.

 

SOCIAL MEDIA