Második alkalommal szervezte meg a Magyar PR Szövetség, az ICCO (Nemzetközi Kommunikációs Tanácsadó Szervezet) által meghirdetett globális pr-verseny előselejtezőjét, amelyre bármely 35 év alatti pr-szakember jelentkezhetett. A legjobbnak a Positive Adamsky csapata, Gesztesi Anna és Kanicsár Ádám bizonyultak.
13 csapat indult az előselejtezőn, akik reggel, online formában ismerték meg a briefet, majd délután személyesen kellett prezentálniuk a Telekom székházában a koncepcióikat, illetve válaszolni a zsűri kérdéseire. A hat fős szakmai zsűri ezt követően értékelte a pitch-eket és hirdette ki a három nyertes csapatot:
- Positive Adamsky – Gesztesi Anna, Kanicsár Ádám
- PRomance – Sosztarits András, Vető Dániel
- Egy csipet (só) – Tóth Szilvia, Benyovszky Ádám Barnabás
„Nagy örömünkre szolgál, hogy az ICCO tagjaként mi szerveztük meg a Next Generation PR verseny előselejtezőjét. Szakmai szervezetként igyekszünk lehetőséget biztosítani a fiatalabb generáció bevonására, hiszen létszámban ők dolgoznak legtöbbet a PR szakmában. Reméljük, hogy ez a verseny érdekes kihívás nekik, büszkeség és tapasztalat a munkahelyeiknek és a győztes csapat pedig nemzetközi környezetben is megméretheti magát” – mondta Sztaniszláv András, a Magyar PR Szövetség elnöke.
A szakmai zsűri minden tagja, azaz Varga-Nagy Eszter a Coca-Cola Magyarország kommunikációs vezetője, Panulin Ildikó, a Szerencsejáték Zrt. vállalati kommunikációs főosztályvezetője, Németh Flóra, a Magyar Telekom kommunikációs szakértője, Kőszegi András márkatanácsadó, Papp-Váry Árpád, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke és Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke egyaránt felajánlotta a verseny résztvevőinek, hogy mentorként bármikor szívesen látják el őket tanácsokkal.
A fiatal szakambereknek a Coca-Cola egy valós kommunikációs problémájára kellett megoldási javaslatokat tenniük, így a feladat jelenleg még nem publikus. Ettől függetlenül Varga-Nagy Eszter, a Coca-Cola Magyarország kommunikációs vezetője is megosztotta a verseny kapcsán a tapasztalatait: „Az a szakmai felkészültség és jó értelemben vett laza magabiztosság, ami sugárzott minden csapatról, mégha utólag többen is mesélték, hogy izgultak; fantasztikus energiákat hozott a terembe. Hálás vagyok, hogy részese lehettem annak a folyamatnak, hogy miként választunk a nemzetközi versenybe küldötteket. Ezen felül megerősített abban is, hogy a mi szakmában lehet eredeti ötletet és megoldásokat hozni mind társadalmi, mind márkareputációs témákban, sőt akár komoly kihívásokra is. Nagyon remélem, hogy jövőre is találkozunk sok tehetséges fiatallal.”
A nemzetközi döntőt 2022. november 7-10. között szervezi az ICCO, ahol egy civil szervezet problémájára kell kommunikációs választ adniuk a fiatal szakembereknek. A kidolgozott koncepciót egy maximum tíz oldalas prezentációban és egy 3-5 perces videóban kell bemutatniuk a csapatoknak. Ezt követően november 16-án hirdetik ki a nyertes csapatot, aki részt vehet a 2023-as ICCO Global Summit-on, továbbá bekerülnek az ICCO fiatalokat összefogó elnökségébe is.