A nők hátrányos megkülönböztetése a mai napig problémát jelent társadalmunkban

Hírek Kiemelt

Az AVON az elmúlt években számos olyan szervezeti változtatást eszközölt, amellyel hozzájárul ahhoz, hogy a vállalat növelje népszerűségét a munkaerőpiacon, a férfiak és a nők körében egyaránt.

 

Nemrégiben több új irányelvet építettek be a vállalat működésének mindennapjaiba, amelyek a munkavállalók jóllétét segítik elő, figyelembevéve például a női munkavállalók sajátos igényeit – hiszen nem csupán a Tanácsadók többsége, de az AVON vezérigazgatója és a munkatársaik 67%-a, valamint kutatóik 70%-a is nő -, tágabb kontextusból szemlélve pedig a szépségipari vállalat társadalmi felelősségvállalási tevékenységét is támogatni tudják.

Az AVON nemzetközi szinten, hosszú évek óta elhivatottan dolgozik két társadalmi probléma enyhítésén, nagy összegű pénz- és termékadományokkal támogatja a mellrák elleni és a kapcsolaton belüli erőszak megfékezéséért folyó küzdelmeket. E két alapvető CSR területet érintő tevékenysége mellett, munkatársait is biztatja és támogatja abban, hogy társadalmi munkát végezzenek. A Munka törvénykönyve által meghatározott szabadságokon felül ezért évente három nap fizetett szabadnapot biztosít minden foglalkoztatott számára, amennyiben ezeken a napokon önkéntes munkát vállalnak – írják.

A kapcsolaton belüli erőszak elleni küzdelem nem csupán a szépségmárka külső kommunikációjában játszik nagy szerepet, hanem az AVON működésének teljes hálózatát átjárja. A vállalati kommunikációs csatornákon keresztül rendszeresen felhívja Tanácsadói és Koordinátorai figyelmét a nemi megkülönböztetésen alapuló erőszak jeleinek felismerésére és a bántalmazottak támogatásának megfelelő módjaira.  Ezenfelül pedig a vállalat munkatársainak is igyekszik segítséget nyújtani. A 2020-ban kidolgozott, globális Gender Based Violance protokollján keresztül országonként kinevezett, képzett nagykövetek közreműködésével nyújt támogatást a családon belüli erőszakot elszenvedett alkalmazottai számára.

Az AVON célja, hogy biztosítsa munkavállalói számára a munka és a magánélet közötti egészséges egyensúly megteremtésének lehetőségét, valamint képességeik maximális kihasználását. Rugalmasság és támogatás jellemzi a vállalat vezetését, munkájuk során igyekeznek figyelembe venni alkalmazottjaik sajátos igényeit és odafigyelnek arra, hogy a munkakörnyezet mindenki számára inspiráló és kellemes legyen. A vállalat rugalmasabb munkaidőt kínál a munkavállalóknak, szabadidőt biztosít, ha orvosi vizsgálatra, vagy egészségügyi szűrésre kell menniük, valamint az idén bevezetett „Menopauza iránymutatás”-ban összefoglalt irányelvek segítségével biztosítja a szükséges támogatást az ezen életszakaszban levő munkavállalóinak is, és mindent megtesz azért, hogy megkönnyítse ezt az időszakot számukra – teszik hozzá.

 

SOCIAL MEDIA