A marketingigazgatók a média nyomában

Hírek

A média komplexitásának növekedése gyökeresen átalakította a marketingvezetők prioritásait.

A média komplexitásának növekedése gyökeresen átalakította a marketingvezetők prioritásait: a fogyasztói adatok, a szervezeti integráció és a márkabiztonság kerültek a középpontba.

A MediaSense és a brit hirdetői szövetség, az ISBA által összeállított Media2020: Refresh jelentés 250 marketingvezető kvalitatív és kvantitatív megkérdezésén alapul, célja pedig az új trendek felmérése. (Az eredeti jelentés 2015-ben készült, ezt frissítették most fel.)

Az anyag szerint minden szervezetnél cél az adatvezérelt és fogyasztó-központú szervezeti átalakulás. A megkérdezettek több mint háromnegyede szerint a médiumok esetében elengedhetetlenül fontos az adatelemzési és insight képességek megléte (2015-ben még csak kétharmaduk gondolta így), míg több mint felük házon belül látná szívesen az adatmenedzsmentet.

Az adat- és fogyasztóközpontú marketingmegközelítés érdekében agilisabb külső és belső működési modellre törekednek. Több mint 60 százalékuk csökkentené az együttműködő ügynökségei számát 2020-ig, illetve aktívan dolgozik az ügynökségi működési modellje újragondolásán.

A megkérdezettek közel fele a média átláthatóságát javítaná elsősorban, ugyanakkor csak 5 százalékuk tartja azt a leginkább aggályosnak, ezzel szemben egynegyedük elsősorban a márkabiztonság miatt aggódik. Közel ennyiük számára a legnagyobb problémát a mérhetőség jelenti: a többségük úgy véli, hogy 2015 óta nem történt jelentős előrelépés az iparági mérési szabványok területén, miközben a jelenlegi megoldások már nem felelnek meg az igényeknek.

„A fejlesztés és a megvalósítás gyorsasága lesz a 2020-as működési modell kulcsa. Mivel a média-ökoszisztéma mára elérte komplexitásának csúcsát, fokozódó konszolidációra, integrációra és egyszerűsödésre számíthatunk” – mondta az eredmények kapcsán Graham Brown, a MediaSense társalapítója (a képen).

„Nyilvánvalóvá vált, hogy a márkáknak újra kell szabniuk az együttműködésüket az ügynökségeikkel, a médiatulajdonosokkal és különösen a nagy digitális és technológiai platformokkal” – tette hozzá Phil Smith, az ISBA igazgatója.

A részletes jelentés itt tölthető le.

 

(Forrás: Warc)

SOCIAL MEDIA