A L’Oréal a vállalati fenntarthatóság élén

Hírek

A L’Oréal egyike annak a két vállalatnak, amelyek „A” minősítést kaptak mindhárom, a CDP által meghatározott területen: klímaváltozás elleni küzdelem, vízbiztonság és az erdők védelme. A L’Oréal az első és egyetlen vállalat a világon, amely három egymást követő évben „AAA” besorolást kapott.

A CDP a vállalatok környezetvédelmi teljesítményét a hozzá beérkező adatok alapján A-tól D-ig osztályozza. Évente 6800 vállalat szolgáltat számukra adatokat, ezeket értékelik azt vizsgálva, hogy milyen hatással van környezetünkre a cégek tevékenysége. A L’Oréal egyike annak a két cégnek, amelyek „A” minősítést kaptak mindhárom, a CDP által meghatározott területen. Ez az eredmény elismeri a L’Oréal kiemelkedő erőfeszítéseit, amivel a vállalat hozzájárult a klímaváltozás kockázatainak csökkentéséhez, elősegíti az erdőirtás visszaszorítását, illetve támogatja a fenntartható/felelősségteljes vízgazdálkodáshoz kapcsolódó fejlesztéseket.

Jean-Paul Agon, a L’Oréal elnök-vezérigazgatója az eredmény kapcsán elmondta: „Ismét nagy megtiszteltetés a L’Oréal számára, hogy »A« minősítést kaphatott a CDP három rangsorában. A L’Oréal az első és egyetlen vállalat a világon, amely három »A« besorolást kapott most már három egymást követő évben. A fenntarthatóság izgalmas módon ösztönzi kutatásainkat, innovációinkat és működésünket. Megerősíti elkötelezettségünket munkavállalóink és a közösségek iránt. A L’Oréal csapatai, amelyek nap mint nap elkötelezettek világszerte, büszkék lehetnek erre az elismerésre, amely megmutatja a L’Oréal erős elkötelezettségét a változások felé vezető úton egy fenntarthatóbb modell felé, és bátorít minket arra, hogy tovább és gyorsabban jussunk el a jelentős környezetvédelmi kihívások legyőzéséhez, amelyekkel a világ ma szembenéz.”

Paul Simpson, a CDP vezérigazgatója így nyilatkozott: „Gratulálunk minden vállalatnak, amelyek felkerültek a CDP »A« listájára ebben az évben. Ahogy a környezeti hatásoknak az üzleti életre gyakorolt súlyossága egyre inkább nyilvánvalóvá válik, ezek azok a vállalatok, amelyek azt tűzik ki célul, hogy megoldásokat nyújtsanak, új piaci lehetőségeket ragadjanak meg és növekedjenek a fenntartható gazdaságba való áttéréssel egy időben. Sürgősen fokoznunk kell a környezetvédelmi tevékenységeket minden szinten, annak érdekében, hogy teljesítsük a Párizsi megállapodás céljait és a Fenntartható Fejlődési Célokat (SDG-k). Nyilvánvaló, hogy az üzleti világ lényeges szereplő ebben az átmenetben, és az »A« lista vállalatai elhivatottak arra, hogy lényegesen hozzájáruljanak ezekhez a célokhoz.”

A vállalatok teljes pontozása, az „A” lista, illetve az értékelés módszertana elérhető a CDP honlapján, ezen és a következő linken.

A L’Oréalról

A L’Oréal több mint száz éve elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló nemzetközi portfóliójában 34 nemzetközi, sokszínű és egymást kiegészítő márka szerepel. A csoport 2017-ben 26,02 milliárd eurós forgalmat generált és 82 600 munkavállalót alkalmaz világszerte. A világ vezető kozmetikai vállalataként a L’Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: közönségcikk piac, drogériák, gyógyszertárak, fodrászszalonok, repülőtéri üzletek, illetve saját márkaboltok.

Kutatás és fejlesztés, valamint egy 3885 főből álló elkötelezett kutatócsapat alkotják a L’Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket. A L’Oréal új fenntarthatósági elköteleződése, a „Sharing Beauty With All” ambiciózus fenntartható fejlődési célokat tűz ki 2020-ig a csoport teljes értékláncán keresztül.

A CDP-ről

A CDP egy nemzetközi nonprofit szervezet, amely arra ösztönzi a vállalatokat és a kormányokat, hogy csökkentésék az üvegházhatást eredményező gázok kibocsátását, valamint, óvják Földünk vízkészletét és az erdőket. A szervezet befektetők szavazatai alapján az első számú szolgáltató az éghajlatkutatások területén, illetve olyan intézményi befektetőkkel dolgozik együtt, amelyek 87 billió dollárnyi vagyont képviselnek. Ennek köszönhető, hogy a CDP olyan befektetői, illetve vásárlóerőt képvisel, amellyel arra készteti a vállalatokat, hogy környezeti hatásukat nyilvánossá tegyék, illetve kezeljék. 2018-ban több mint 7000 vállalat (amelyek a világpiacon mozgó tőke több mint 50 százalékát fedik le) közölte környezeti adatait a CDP-n keresztül. Mindezt hozzáadva annak a több mint 750 városnak, valamint államnak, illetve régiónak az adataihoz, amelyek szintén nyilvánosan kezelik ezeket, a CDP működteti a világ egyik leggazdagabb adatbázisát arról, hogy a cégek és a kormányok hogyan haladnak a környezetvédelemben. A CDP – korábban Carbon Disclosure Project – az egyik alapítója a We Mean Business Koalíciónak.

SOCIAL MEDIA