A Lego a legerősebb márka

Egyéb Hírek

A játékgyártó a Ferrarit előzte meg. A legértékesebb brand továbbra is az Apple.

Brand Finance idén is listázta a legerősebb, valamint a legértékesebb márkákat. (Az érték szerinti rangsor első tíz helyezettjét Napi grafikonunk is tartalmazza.)

A márkaerőt aszerint határozzák meg, hogy egy cég eredményességét mennyiben határozza meg a marketingtevékenysége, illetve az a jó hírnév, amelyet vásárlói és dolgozói körében felépített.

Lego esetében elsősorban a márkához kapcsolódó mozifilm sikere vezetett a nagy ugráshoz a rangsorban (a film közel félmilliárd dollár bevételt hozott), miközben a brand mindkét nem és valamennyi korcsoport számára vonzó – emelte ki Robert Haigh, a Brand Finance vezérigazgatója. A Lego olyan mutatószámokban is jól teljesít, mint az ismertség és a fogyasztói hűség.

A korábbi első helyezett Ferrari a kilencedik pozícióba csúszott vissza, elsősorban a Formula 1-ben elért gyengébb eredményei, másrészt a korábban limitált gyártási darabszámok felszabadításának terve miatt csökkenő exkluzivitás következtében.

A dobogó harmadik fokán a Red Bull, az ötödiken a Unilever áll, míg a köztes pozíciókat két tanácsadócég, a PwC és a McKinsey foglalja el.

(Forrás: Brand Finance/WARC, a képen a Lego nyíregyházi gyára látható)

SOCIAL MEDIA