Az Ericsson Magyarország immár tizennyolcadik alkalommal adta át az Ericsson-díjakat olyan, matematikát és fizikát oktató pedagógusoknak, akik az alapszintű oktatásban tevékenykednek, és akiknek a munkája nagyban hozzájárul a hazai természettudományos képzés színvonalának fenntartásához és emeléséhez.
A díjakat Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója, Sipos Imre, köznevelésért felelős helyettes államtitkár és Niclas Trouvé, Svédország magyarországi nagykövete adták át. Összesen nyolc tanár vehette át a díjat és a vele járó pénzjutalmat négy kategóriában: a matematika vagy a fizika népszerűsítéséért, illetve a tehetséggondozásért.
A tanárokat tanítványaik, iskoláik és egyéb oktatási intézmények terjesztették fel a díjra, a díjazás pedig az Ericsson közoktatási partnerei, a Bolyai János Matematikai Társulat és az Eötvös Loránd Fizikai Társulat bírálata, és a MATFUND Alapítvány kuratóriumának jóváhagyása alapján történik.
Ez évben is kitűnt, hogy a díjazott pedagógusok nemcsak magas szintű órai teljesítményükkel, hanem különórákkal, szakkörökkel, szakmai programokkal, táborokkal is alakítják az adott intézmény és az egész matematika-és fizikaoktatás életét. A tanárok nemcsak tehetséges diákok mentoraiként neves versenyre készítették fel őket sikeresen, hanem közösséget is kovácsoltak tanítványaikból. A díjazottak között van, aki sokak számára ismeretlen eszközökkel, van de Graaff-generátorral, folyékony nitrogénnel, szupravezető anyagokkal, erős mágnesekkel vagy éppen ferrofluiddal végzett kísérletekkel színesíti a tanítást, van aki akár személyre szabottan is fejleszti diákjai tudását, és van aki maga is szakmai lapok szerkesztője és versenyek szervezője.
„Mindannyiunk életében vannak olyan tanárpéldaképek, akik nélkül ma nem azok lennénk, akik – nyilatkozta Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója. – A ma díjazott tanárok mind-mind ilyen mintát állítanak diákjaik elé. Az infokommunikációs szektorban tevékenykedő vállalatként az Ericssonnál nap, mint nap szembesülünk az ő munkájuk gyümölcsével, hiszen miközben jól tudjuk, hogy a hazai felsőoktatás világszínvonalú, azt is tudjuk, hogy a mérnökképzés nem az egyetemeken kezdődik. A képzett informatikusokra, programozókra pedig a világ minden pontján egyre nagyobb szükség van, így a példaértékű pedagógusi munka is felértékelődik.”
2016-ban az Ericsson kiegészítette az Ericsson-díjat az “Egy álom megvalósul” címen meghirdetett egymillió Ft értékű eszközbeszerzési pályázatti lehetőséggel. Ennek keretében a 2016. évi Ericsson-díjazott tanárok iskolái kísérleti, informatikai eszközök beszerzésére adhatnak be pályázatot. A meghívásos pályázatra olyan programmal vagy projekttel lehet nevezni, amely a következő tanévben az iskolában a matematika, a természettudományok vagy az informatika népszerűsítéséhez, oktatásához vagy tehetségeinek gondozásához járul hozzá.
2016-ban először a díjátadót az Ericsson az interneten is közvetítette, a stream itt érhető el.
Ericsson-díjazottak 2016
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért” 2016. évi díját matematikából
- Besnyőné Titter Beáta, az Óbudai Árpád Gimnázium tanára és
- Magyar Zsolt, a budapesti Szent István Gimnázium tanára kapta.
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért” 2016. évi díját fizikából
- Pántyáné Kuzder Mária, a miskolci Herman Ottó Gimnázium tanára és
- Nagy Tibor, a szolnoki Varga Katalin Gimnázium tanára kapta.
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért” 2016. évi díját matematikából
- Kiss Zoltán, a pécsi Leőwey Klára Gimnázium tanára és
- Nemecskó István, a budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium tanára kapta.
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért” 2016. évi díját fizikából
- Horváth Norbert, a budapesti Baár-Madas Református Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium tanára és
- Dudás Imre, a miskolci Herman Ottó Gimnázium tanára kapta.