A CMO-k hat típusa – teszttel

Karrier

Egy kutatás tanulságai szerint a marketingigazgatók hat típusba sorolhatók, viszont ritka közöttük a kivételesen tehetséges.

A Forbes Insights – 318 marketingvezető és marketingszakember megkérdezésével készített – nemzetközi kutatása alapján a CMO-k 90 százalékától a forgalom növelését várják, ugyanakkor a gyenge vállalati kultúra és a merev szervezeti keretek gátolják őket az érvényesülésben. A személyes készségek, képességek terén pedig az adatok értelmezése és a digitális világ ismerete jelentenek folyamatos kihívást számukra.

Az erősségek és gyengeségek alapján a kutatás készítői hat jellemző marketingvezetői típust azonosítottak:

  • Stratégiai guru – Tapasztalt marketingszakember stratégiai szerepkörben egy nagyvállalatnál. Kiváló a hálózat építésében és működtetésében, jelentős a meggyőző képessége.
  • Dinamikus karmester – Agilis, nagy személyiség, aki tehetséges emberekkel veszi körül magát, és szereti kezében tartani az irányítást.
  • Szelektív védőjátékos – A kockázatkerülő CMO-ban nincs akkora ambíció vagy stratégiai érzék, mint a nagykutyákban, de tehetségesen választja meg azokat a küzdelmeket, amelyben a marketing jelentőségét megvédheti.
  • Hagyományos edző – Jellemzően egy lassan növekedő, nagy szervezet alkalmazásában áll, feladata a statikus tervek megvalósítása a merev szervezeti keretek között.
  • Keresletvezérelt – Általában értékesítési háttérrel rendelkezik, erős a koordináció terén, viszont gyenge a technológiai tudása. CRM-típusú feladatokban erős.
  • Kiaknázatlan potenciál – Lassan növekvő, gyenge szervezeti kultúrájú nagyvállalatnál dolgozik, erős kontroll alatt. Gyakran szembesül csökkenő büdzsével is.

Bruce Rogers, a Forbes Media kutatási igazgatója szerint jellemzően a guruk és a karmesterek a legsikeresebbek, a két típus teljesítménye pedig attól függ, hogy az adott szervezet inkább konszenzusvezérelt vagy éppen individualista. A többi típus gyakran szembesül a hatáskörén kívüli akadályokkal, például az iparáguk visszaesésével. Ugyanakkor minden típusnak vannak olyan erősségei és gyengeségei, amelyek hasznosak lehetnek, elsősorban nem egyéni szinten, hanem egy kiegyensúlyozott marketingcsapat összeállításakor.

Ha kíváncsi arra, hogy Ön melyik típusba tartozik, a tesztet itt érheti el.

(Forrás: MarketingMag)

SOCIAL MEDIA