A Bayer felvásárolta a Merck OTC-üzletágát

Hírek

A 14,2 milliárd dolláros ügylettel a Bayer piacvezetővé válik a vény nélküli gyógyszerek észak- és dél-amerikai piacán.

A versenyhatóságok jóváhagyását követően október elsejével a Bayerhez került az amerikai Merck & Co., Inc. fogyasztói üzletága. Az egyesüléssel a csoport OTC-forgalma eléri a 7,4 milliárd dollárt (ebből a Merck mintegy 2,2 milliárdot jelent), és ezzel a szegmens globálisan második legnagyobb szereplője jön létre. A piacvezető az egyesülést 2015-re tervező Novartis-GlaxoSmithKline, míg a harmadik helyen a korábbi piacvezető Johnson & Johnson áll.

Ami az igen diverzifikált termékszerkezetet illeti, a Bayer az öt legfontosabb vény nélküli terápiás terület közül kettőben (bőrgyógyászat és az emésztőrendszer gyógyszerei) piacvezető lesz, második helyre kerül a megfázás, allergia, influenza kategóriában, továbbra is második helyen marad a táplálékkiegészítők, és harmadik a fájdalomcsillapítók esetében.
A Merck &Co. elsősorban a megfázás, allergia, influenza, valamint a bőrgyógyászati (köztük napvédő) termékek szegmensében erős, olyan márkákkal, mint a Claritin (allergia), Coppertone (napvédelem), MiraLAX (emésztőrendszer), Afrin (megfázás, valamint – Észak- és Dél-Amerikában – a Dr. Scholl’s (lábápolás).

A Bayer legfontosabb márkái az Aspirin és Aleve (fájdalomcsillapítók), a Canesten és a Bepanthen/Bepanthol (bőrgyógyászat), a Supradyn, One A Day, Berocca, Elevit és Redoxon (táplálékkiegészítők), a Rennie és Talcid (savközömbösítők), valamint az Alka-Seltzer Plus és a White & Black (megfázás elleni készítmények).

A Bayer éves szinten 200 millió dollár körüli megtakarítást vár a költségek terén jelentkező szinergiáktól – elsősorban a marketingkiadások és a beszerzési árak terén. A Merck márkáinak Amerikán kívüli értékesítésétől 400 millió dolláros többletbevételt remélnek.

A felvásárlást részben egy hétmilliárd dollár értékű, 2-10 éves lejáratú óriáskötvény kibocsátásából finanszírozza a Bayer, melyet a Bayer U.S. Finance LLC cégén keresztül bonyolít le.

SOCIAL MEDIA