2014-ben több hirdető több márkájának hirdetései kerültek adásba, mint 2013-ban, és az egyes filmeket átlagosan gyakrabban is vetítették.
A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma, 2014-ben a vizsgált magyar nyelvű csatornákon újra rekord mennyiségű, összesen 5 358 215 darab hirdetés került képernyőre.
Az elmúlt esztendőben 612 hirdető 1 087 márkát hirdetett 7 360 féle különböző reklámban, amelyek közül 5 978 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először 2014-ben került képernyőre. Egy hirdetés átlagosan 728-szer került adásba. 2013-ban 556 hirdető 1034 márkáját reklámozták, egy-egy filmet átlagosan 649 alkalommal vetítettek.
Megjelenésszámot tekintve továbbra is a gyógytermékek kategória áll az élen, a dobogó második fokát azonban a kereskedelem átvette az élelmiszerektől. A szépségápolás, a háztartási cikkek és a telekommunikáció továbbra is jól tartja magát, míg a pénzintézetek reklámmegjelenései 2013-hoz képest jelentősen erősödtek.
Termékosztályokat vizsgálva 2014 egyedi jellegzetessége volt az internetes apróhirdetési oldalak versenye, mellyel le is tarolták a reklámpiacot a hagyományosan listavezető megfázás elleni szerek előtt. A vegyes és élelmiszer-kiskereskedelem is jelentősen növelte jelenlétét, miközben a hitel-kölcsön szegmens is visszaerősödött.
(A részletes tévépiaci adatokat a mellékelt dokumentzum tartalmazza.)