Radóczy Katalin: „Magyarországon és a környező országokban is erősödni tudtak a nonsportcsartonáink”

Kiemelt Márkaépítők Közössége

A Big Picture 2025 konferencia előtt megjelent lapszámunkban televíziós szakemberekkel beszélgettünk. A kisisnterjúkat most online is elérhetővé tesszük. Következő megszólalónk Radóczy Katalin programigazgató, AMCNI CNE.  

 

A Bajnokok Ligájára vetülő erős reflektorfény mellett jut elég figyelem és erőforrás (büdzsé) a többi csatornára?

Nonsport tartalmakért felelős programmingvezetőként minden erőforrásunkat – legyen az anyagi vagy humán – a csatornáink sikeres teljesítménye érdekében mozgatjuk. Elmondhatom, hogy mind a film-, mind az infotainment-, mind pedig és gyerekcsatornáink stabilan teljesítenek ebben az évben is, s ezzel hozzájárulunk a vállalat harmadik helyéhez a médiacsoportok rangsorában. De nemcsak Magyarországon, hanem a környező országokban is erősödni tudtak a nonsportcsartonáink, évek óta folyamatosan invesztálunk vásárolt és gyártott műsorokba egyaránt. Az idei évben növeltük a cseh, a szlovák és a román területre készített műsorok óraszámát. Áprilisban a piaci igényekre reflektálva új filmcsatornát indítottunk Romániában az itthon már ismert FilmMania brand alatt, háromra növelve ezzel a filmportfóliónk csatornaszámát.

 

Elképesztő mértékben növekszik a mozgóképes tartalomkínálat a világon és a hazai piacon is. Mely erősségekre építitek az AMC-csatornák programpolitikáját?

Megállapodást kötöttünk az amerikai AMC Studióval a régóta várt The Walking Dead-franchise legújabb sorozataira, és februárban, az amerikai premierrel egy időben mutattuk be a The Walking Dead: The Ones Who Live – amelyben a rajongók nagy örömére visszatért Rick (Andrew Lincoln) – epizódjait. Szeptember 30-án, szintén az amerikai premierrel egy időben került a képernyőkre itthon és a környező országokban a The Walking Dead: Daryl Dixon – The Book of Carol, amely idén már a negyedik The Walking Dead spin-off sorozat a csatornán. A magyar rajongók 2025-ben sem maradnak új TWD-sorozatok nélkül: januárban érkezik az AMC-re a Dead City első évada, ezt követően pedig szinte azonnal, az amerikai bemutatóval egy időben követhetik majd kedvenc karaktereik sorsát a zombiapokalipszis sújtotta világban a sorozat második évadában. A vásárolt tartalmaink kínálatát igyekszünk úgy válogatni és szerkeszteni, hogy a legjobban illeszkedjen az adott csatorna nézői igényeihez nemcsak a magyar, hanem más piacainkon is.

 

Miben erősödtetek a tavalyi évhez képest, és van-e benned esetleg hiányérzet a programok kapcsán?

Nézettségi szempontból erősödtek a filmcsatornák, nemcsak itthon, de Romániában és Szlovákiában is. Infotainmentcsatornáink tartották a korábbi év eredményeit, és a gyerekcsatornák is kifejezetten jól teljesítenek az A18–49 célcsoportban. Hiányérzet nincs bennem, inkább csak a futball-Eb és az olimpia miatt voltak előzetesen aggodalmaink, hogy két ilyen volumenű sportesemény hogyan befolyásolja majd a nézettségi eredményeinket. A Nielsen-adatok azt mutatták, hogy az olimpia jelentősebben hatott a csatornákra, de nemcsak a mi portfóliónkra, hanem a versenytársakéra is.

 

A bevált sikerműsorok mellett évről évre mertek újítani a saját gyártásban, amit a szakmai és a közönségdíjak is visszaigazolnak. Hogy érzed, mire lehetsz majd a legbüszkébb a 2024-es újdonságok közül?

Idén ősszel a Spektrum két saját gyártású produkciót is képernyőre tűz, ezek forgatásai befejeződtek. A gyakran parázs vitát kiváltó, a magyar hegymászók sikeres, de olykor sajnos az életükbe kerülő expedícióit feldolgozó Minek ment oda sorozatot október 6-ától láthatják a nézők. A hatrészes produkció betekintést nyújt a „tiszta” – oxigénpalack nélküli – expedíciós hegymászás világába, hat meghatározó magyar hegymászó életútján keresztül. A drámai, gyakran szívmelengető, bizonyos esetekben megrázó epizódok forgatása hét országban, 25 helyszínen zajlott, összesen 51 szakértő, hegymászó, családtag szólal meg, választ adva a címben megfogalmazottakra, hogy ki milyen motivációval, milyen belső indíttatásból indul el egy-egy expedícióra.

Vadon Jani és dr. Sós Endre – a budapesti Állatkert főigazgatója – műsorvezetésével december 1-jén fog adásba kerülni a Dr. S. O. S. – Vészhelyzet a Vadonban, amelyben testközelből láthatunk majd veszélyes állatorvosi beavatkozásokat a terepen és az állatkertekben, lenyűgöző helyszínekkel és megdöbbentő mentőakciókkal.

A TV Paprika Magazin a sikeres tavaszi évad után ősszel is folytatódik, szombaton és vasárnap gasztronómiai szakértőket, helyi termelőket látunk vendégül, és a közös főzést szórakoztató beszélgetések is színesítik olyan műsorvezetőkkel, mint Havas Dóra, Mautner Zsófi, Hegyi Barbara vagy Sváby András. A Spektrum Home továbbra is kikapcsolódást nyújt a mindennapok rohanó világában. Nézőink szeretik az otthon, a lakberendezés, a kertszépítés témáit bemutató vásárolt és gyártott produkciókat, mint például az Álomház Drew és Jonathan Scottal, de kiváló példa lehet a Green Team új évada is McMenemy Márkkal és Szomoru Miklóssal. Utóbbinak külön érdekessége lesz az ötödik epizód, amelyben az Azori-szigetek csodás növényvilága is bemutatásra kerül. Ezt követi az Élet, érzés, Kalaznó második évada októberben.

 

A beszélgetés eredetileg a Márkamonitor 2024/3. számában jelent meg. 

 

SOCIAL MEDIA