Minden, amit a webshop-készítésről tudni érdemes cégek számára!

Hírek

A mai digitális világban egyre inkább az online ügyintézés hatékonysága kerül előtérbe, és egyre kevésbé van szükség a személyes kapcsolatokra és vásárlásokra, még a céges ügyfelek esetében is. Különösen igaz ez olyan nagyvállalati partnereknél, ahol a beszerzési munkatársak kezelik a rendeléseket. Egy jól kialakított B2B webshop vagy partnerportál, amely szorosan integrálva van a vállalat ERP rendszerével, nemcsak az ő munkájukat, hanem partnereik és ügyfeleik beszerzését is megkönnyítheti. Az ilyen webshopban a partnerekre szabott árak jelennek meg, a készletek pontosan láthatóak, és a rendszer nemcsak az újrarendelést, hanem az új megkeresések ösztönzését is támogatja.

Ebben a cikkben összegyűjtöttük azokat az információkat és tippeket, amelyeket minden B2B webshop készítés előtt álló cégnek érdemes megismernie.

 

Az eCommerce és azon belül is a B2B szektor növekedése megkérdőjelezhetetlen az utóbbi években.Az International Trade Administration előrejelzései szerint 2025-ig átlagosan 10% bővülésre lehet számítani. Ennek egyik oka a folyamatok fentebb említett gördülékenysége a webes vásárlások esetén. Egy jól felépített webáruház, megfelelő raktárkészlettel és infrastruktúrával kiegészülve nemcsak biztos bevételi forrás lehet, hanem a hagyományos értékesítésből származó bevételeket is jelentősen növelheti. A kiskereskedések esetén ez egyenesen vízválasztó lehet a gazdaságos működés fenntartásában, a nagykereskedéseknél pedig még tovább növelheti a felvásárlói réteget és ezáltal a profitot.

 

A b2bwebshop készítés alapjai

Partnerek egyedi árazásának megjelenítése

A B2B webshopokban az egyedi árazás és árképzés kulcsfontosságú szerepet játszik a partnerkapcsolatok kezelésében, mivel a vállalati ügyfelek gyakran hosszú távú szerződésekkel rendelkeznek, amelyek speciális árakat rögzítenek. Ezek az egyedi árak a partnerek számára biztosítják, hogy a webshopban mindig az ő szerződésükben rögzített feltételek szerint vásárolhassanak, ami bizalmat és lojalitást épít. A platformnak képesnek kell lennie arra, hogy automatikusan alkalmazza ezeket a személyre szabott árakat, amikor az adott ügyfél bejelentkezik, így biztosítva a zökkenőmentes és hatékony vásárlási élményt. Emellett fontos, hogy a rendszer támogassa a mennyiségi kedvezményeket is, ahol a vásárlási volumen növekedésével arányosan csökkennek az árak, ami tovább ösztönzi a nagyobb rendelések leadását. Ezek az egyedi árlisták és kedvezmények nem csak az ügyfélkapcsolatok megerősítésére szolgálnak, hanem a versenyképesség növelésére is, mivel az egyedi ajánlatokkal a vállalat kiemelkedhet a versenytársak közül. Összességében a B2B webshopokban az árképzés rugalmassága és személyre szabhatósága elengedhetetlen a hatékony üzleti együttműködéshez és a hosszú távú sikerhez.

 

Teremtsünk pozitív felhasználói élményt és támogassuk az újrarendeléseket!

Attól, hogy vásárlóink más vállalkozások, cégek, még ugyanúgy gondoskodnunk kell a pozitív felhasználói élményről. A kosár tartalmát ugyanis végső soron ugyanúgy egy valós személy állítja majd össze, aki kereséseket végez, mérlegel, kiválaszt és megrendel majd oldalunkon. Ha erre nincs kényelmesen, magától értetődően használható felület, vagyis megnehezítjük a dolgát, nagyobb eséllyel hagyja el kosarát, vagy egyszerűen nem válik visszatérő vásárlóvá.

A pozitív felhasználói élmény részét képezi:
– az átlátható B2B terméklista,
– a raktárkészlet megjelenítése,
– az újra rendelést segítő funkciók,
– a pontos és informatív termékleírások,
– a viszonteladókra optimalizált felhasználói élmény,
– a gyors keresés és szűrőbeállítások,
– többszintű felhasználói jogosultság kezelése
– az oldal betöltési sebessége
– és a különböző fizetési, szállítási opciók biztosítása is.

Az újrarendelés támogatása a B2B kereskedelemben kritikus, mert jelentősen megkönnyíti a vásárlók számára a rendszeres beszerzéseket, időt és erőforrást takarítva meg. Ezen kívül az újrarendelés lehetősége növeli a vásárlói lojalitást, mivel egyszerűbbé teszi az együttműködést és a folyamatos rendelési folyamatot.

Könnyítsük meg a check-outot!

A Baymard Institute szerint a vásárlók csaknem 70%-a távozik a webshopokból fizetés nélkül. Ez azt jelenti, hogy tíz vásárlóból csupán három fejezi be a folyamatot, ez pedig a legtöbb webáruház tulajdonosának jelentős fejfájást okoz. Szerencsére vannak különböző praktikák, amikkel a véghez vittvásárlók aránya növelhető.

– Küldj emlékeztető emailt a be nem fejezett vásárlásról!

Ez lehet automatizált vagy manuális is, az erőforrásoktól és a vásárlóid számától függően. Sokan ugyanis azért hagyják el bevásárlókosarat, mert csak tájékozódni akarnak, megnézik máshol is, de továbbra is szükségük van a termékre.

– Visszatérő vásárlások és vásárlók számának javítása

Nyújthatsz kedvezményeket bizonyos összegű rendelés fölött, de olyan kényelmi opciókat is bevezethetsz ügyfeleid számára, mint a „rekosár”. Vagyis azoknak a termékeknek az automatikus újrarendelése, amire minden hónapban szükségük lehet.

Tedd egyszerűvé a check-outot!

A megfigyelések azt mutatják, hogy sok vevő a check-out folyamán bizonytalanodik el. Minél egyszerűbb a kosár és a vásárlás folyamata, minél egyértelműbbek a szállítási és fizetési feltételek, annál kisebb a kosár elhagyók aránya. Javasoljuk, hogy olyan platformot válassz, ahol egyoldalas check-out lehetséges.

Ha még mindig bizonytalan vagy a webshop készítéssel kapcsolatban, érdemes lehet profikra bízni a fejlesztést. Ugyan több sablonos webshop készítő közül is választhatunk már, egy egyedi funkciókkal és dizájnnal rendelkező webáruház nemcsak sokkal profibb, hanem megbízhatóbb hatást is kelt, főleg a B2B ügyfelek esetében ahol a vállalatirányítási rendszerrel való integráció kulcsfontosságú az adatok webshopba való szinkronizált áramlása miatt

A LogiNet Systems Kft. magyar tulajdonú szoftverfejlesztő ügynökség, 90+ fős IT szakember csapattal. Több mint 15 éves működése során a LogiNet számos cégnek segített beindítani és továbbfejleszteni online kereskedelmét. Széleskörű tapasztalattal rendelkezik B2C és B2B webshopok fejlesztésében hazai és nemzetközi szinten. Ehhez saját Logishop e-commerce platform megoldása biztosítja a biztos növekedési alapot.

Ügyfeleik között olyan cégek szerepelnek, mint például az Auchan, Szimpatika, Garmin, vagy a Mirbest csoport.

SOCIAL MEDIA