A Havas márkaügynöksége a zenerajongók viselkedését, valamint a márkák és a zene együttműködésének lehetőségeit kutatta.
A zenerajongók hajlamosabbak megvásárolni vagy ajánlani egy márkát, ha az kapcsolatba hozható a kedvenc zenéjükkel, de az összefüggés nem ennyire egyszerű. A Havas Sports & Entertainment 17 ország 18000 fogyasztóját kérdezte meg legújabb zenei kutatása, a FANS.PASSIONS.BRANDS keretében, melynek célja a zenerajongás mögött álló attitűdök, percepciók és viselkedési minták megértése volt. Ebből kiderül, hogy a rajongók viselkedése nyolc alapvető „logikára” vezethető vissza:
- A szórakozás logikája – a teljes élmény és légkör élvezete, ahol például a koncert látványvilága ugyanolyan fontos, mint maga a zene
- A feloldódás logikája – elveszni a zene élvezetében, semmi másra nem gondolni
- A közösségi kapcsolatok logikája – más rajongókkal közösséget alapítani vagy abba belépni
- Az azonosulás logikája – a zene az egyéni személyes háttér, így például a kulturális gyökerek részévé válik egy adott életszakaszban
- A szószóló logikája – kifejteni a zenével kapcsolatos véleményünket, arról vitatkozni
- A játék logikája – virtuális vagy valós részvétel a zenéhez kapcsolódó tevékenységekben, például olyan rajongók esetében, akik maguk is zenéltek vagy még mindig zenélnek
- A szaktudás logikája – a zene hátterében rejlő tudományos/elméleti részletek megismerésének vágya
- A felfedezés logikája – új dalok, előadók, műfajok felfedezése iránti igény
A fentiek tekintetében komoly különbségek mutatkoznak országok között – a brazilok a fesztiválkultúra hatására sokkal inkább a közösségi kapcsolatokat keresik, míg tízből kilenc kínai a játék logikáját követi -, valamint korcsoportok között is – a fiatalok körében gyakori motiváció a feloldódás, míg 35 éves kor felett előtérbe kerül a felfedezés.
A Havassal január óta együttműködő Universal Music Group az eredményeket a márkák és az általuk képviselt zenészek még hatékonyabb együttműködésének megteremtésére tervezi felhasználni.