A széndioxid-csökkentéstől a karbonsemlegességig

Hírek

A fényezőműhelyek munkája felelős az autógyárakból származó széndioxid-kibocsátás több mint 65 százalékáért. Az olyan jól ismert technológiák innovatív kombinációjának köszönhetően, mint a hővisszanyerő és a hőszivattyú, a Toyota új szabványt hozott létre a fényezőkabinok levegőellátó rendszerei számára, amelyek immár zéró széndioxid-kibocsátással működnek.

 

A Toyota mérnökeinek világos elképzelésük van a vállalat gyártóüzemeinek széndioxid-mentesítéséről. Miközben az energiafelhasználás és az energiapazarlás csökkentése logikus lépés, a Toyota a technológiai fejlesztés és innováció révén a karbonsemlegességre is összpontosít. A közelmúltban a vállalat gyártásmérnöki egységei a fényező részlegből és az üzem- és környezetmérnöki csoportból bemutatták a Toyota Global Paint Line (GPL) koncepcióját. Ez a zéró széndioxid-kibocsátású légutántöltő egység a Toyotánál mutatkozott be a világon először, és eredetileg a TMMF (Franciaország) műanyagüzemében állították munkába. A széndioxid-kibocsátás csökkentésében elért sikerét követően a világ többi Toyota gyártóüzeme is fontolóra veszi majd a használatát.

 

Hagyományos vs. innovatív fényezőkabin

A hagyományos fényezőkabin meglehetősen nagy, és a festék kézi felhordását igényli, alacsony átviteli hatékonysággal. A rendszer földgázt használ a levegő szűrésére és kondicionálására, hogy minimalizálja a hőmérséklet-ingadozásokat, és eltávolítsa a részecskéket, amelyek ronthatják a minőséget. Ezzel szemben a Toyota új innovatív fényezőkabinja évente ezer tonnával csökkenti a széndioxid-kibocsátást. Az új, teljesen automatizált, nagy átviteli hatékonyságú kompakt fényezőkabinban a levegő szűrése és kondicionálása egy „Air Make Up Unit” egységen keresztül történik. Hővisszanyerő rendszert és hőszivattyúkat használ, ami nagymértékben csökkenti a megújuló energiaigényt, és lehetővé teszi számunkra, hogy kihagyjuk a földgáz felhasználását.

„Büszkék vagyunk arra, hogy munkatársaink kihívás elé állítják a hagyományos gondolkodást. Kaizen gondolkodásmódjuknak és kreativitásuknak köszönhetően nemcsak jelentősen csökkenthetik a környezetterhelést, hanem hozzájárulhatnak a költségcsökkentéshez is, még akkor is, ha a javasolt megoldás némileg magasabb kezdeti befektetést igényel” – avat be Marvin Cooke, a Toyota európai gyártásért felelős ügyvezető alelnöke.

 

Úton a zéró széndioxid-kibocsátás felé

A zéró széndioxid-kibocsátású fényezőműhely felé vezető út még korántsem teljes, mivel számos folyamatnak magas hőmérsékleti követelményei vannak. Ide tartoznak a festékkeményítő kemencék vagy a mérgező VOC (illékony szerves vegyületek) hatásainak csökkentése, amelyek további technológiát és festékanyag-fejlesztést igényelnek. A Toyota elkötelezett amellett, hogy 2030-ra Európában elérje a karbonsemlegességet a gyártásban, öt évvel megelőzve a Toyota globális célkitűzését. Ezenkívül 2040-re az európai részleg kitűzött célja az abszolút zéró széndioxid-kibocsátás minden tevékenységre vonatkozóan (a logisztikát és a beszállítókat is beleértve), 10 évvel a Toyota globális célkitűzése előtt. Ennek érdekében a Toyota európai mérnökei folyamatosan vizsgálják a széndioxid-kibocsátás további csökkentését célzó új innovációkat és kezdeményezéseket – írják.

 

SOCIAL MEDIA