A nézők számára a televízió műsorokat, kedvenc műsorokat jelent, a műsorokat pedig népszerű arcok fémjelzik. A Márkamonitor 2022. decemberi számában megjelent összeállításunkban arra kerestünk választ, hogyan menedzselik a televíziók a legnépszerűbb arcaikat, az áttekintés után pedig néhány fontos „arcot” meg is mutattunk.
Többeket megkerestünk a fenti kérdéssel, de a válaszokból az tűnik ki, hogy bár kisebb-nagyobb mértékben minden televíziót foglalkoztat a legismertebb műsorvezetők, szereplők, színészek menedzselése, ezzel stratégiai szinten is átgondoltan egyelőre csak a két nagy kereskedelmi tévé foglalkozik.
TV2
„A TV2 Csoport 2019 nyarától ismét házon belül kezeli a talent management területet, így lehetőség nyílt újrapozicionálni az alapjait, célkitűzéseit, PR- és üzleti aspektusait. Ma már a társaság rendelkezik az egyik legszélesebb képernyős portfólióval a hazai televíziós piacon, ami éves szinten közel 150 szereplői szerződést jelent, így határozottan kijelenthető, hogy a divízió stratégiai fontosságúnak minősített. A TV2 Csoport hírességei olyan ismert sztárok, neves műsorvezetők, zenészek és influencerek, akik értékesen közreműködnek a sikeres produkciókban és számos ügyfél kampánycéljai megvalósításában, az értékesítési mutatók javításában, legyen szó akár márkanagykövetekről, akár rendezvénymoderátorokról, fellépőkről” – nyilatkozta lapunknak Csikesz Erika, a TV2 Csoport értékesítési igazgatója.
„A tapasztalatok alapján elmondható – legyen szó akár rövidebb, akár hosszabb távú együttműködésről –, hogy a hiteles képernyősök az első kooperációt követően sok esetben folytatják a partnerséget egy-egy kommunikáció során, ami bizonyítja a projekt eredményességét. A TV2 Csoport célja a hosszú távú építkezés, a folyamatos innováció, fejlődés. Egy olyan sikeres talent management terület működtetése, mely megkerülhetetlen mind a televíziós, mind a digitális piacon” – tette hozzá az szakember.
A csatornacsalád új műsorainak indításakor alapvető elem a szereplői szerződések esetében a talentrész, mely megállapodást követően megindul a képernyős pályafutás közös építése, összhangban a produkcióval. A kereskedelmi aktivitások minden esetben a híresség bevonásával valósulnak meg.
„Az ügyfelekkel való egyeztetések során a talentcsapat már a kreatívkoncepció kidolgozásában aktívan részt vesz, maximálisan támogatva ezáltal a projektet. Amennyiben igény mutatkozik rá, a közvetlen kapcsolattartás is biztosított, miközben a háttérfeladatok teljes körűen megvalósulnak, jelentősen csökkentve így a további teendőket a partnerek és a képernyősök oldaláról nézve, legyen szó egy brief pontos megfogalmazásáról, a kreatív megoldások kidolgozásáról, a szerződéskötésről vagy a számlázásról, közvetítésről a folyamat végével bezárólag” – mondta Hamvas Márta vállalkozási csoportvezető, a talentszegmens vezetője.
A sztárok kezelésének hátterében professzionálisan koordinált összmunka valósul meg az érintett társigazgatóságok bevonásával. A hírességek eseti szereplése mellett fontos hangsúlyozni a rövid és a távoli közös célok meghatározását, amire kiváló példa Marics Péter, aki számára – bár a különböző digitális platformokon már korábban is ismert személyiség volt – a nagy áttörést a tavaszi Sztárban Sztár hozta el, azaz az egyik legnépszerűbb hazai zenei show-ban való szereplése, a döntőig való menetelése. Ősszel a közkedvelt Ázsia Expresszben épült tovább ismertsége, megmutatva egyúttal egy másik arcát is a nézőközönségnek.
Csikesz Erika számára az integrált együttműködés egyik ékkövének tekinthető az Auchan Korzó kommunikációja, ahol Lékai-Kiss Ramóna és Stohl András örömmel vállalta a márkanagyköveti státuszt, akik ezzel egy időben a Dancing with the Stars prémium táncos eventműsor hazai debütálásában kaptak meghatározó szerepet mint a show műsorvezető-párosa. Az Auchan Korzó műsortámogatása ideális kereskedelmi kapcsolódási pontnak bizonyult, jelentős hozzáadott értékkel, hiszen ezzel a megjelenéssel számottevő mértékben erősítette a márkaismertséget, biztosítva a szélesebb körű jelenlétet és a fogyasztók, illetve a televíziónézők közvetlen elérését. A projekt kiválóan tükrözi azt, hogy egy jól eltalált, időben átgondolt kampány egyszerre lehet költséghatékony és nagy elérésű, látványos kommunikáció.
Hamvas Márta megemlítette, hogy a hirdetőknek a fenti példákon túl minden olyan lehetőség biztosított, amely révén márkaismertségüket erősíteni, eladásai mutatóikat javítani tudják a képernyősökkel, kiegészítve a TV2 Csoport portfóliójában lévő lineáris és digitális megjelenésekkel. Mindezeken felül újdonság a partnerek számára, hogy prezentációs tudásukat, előadói képességüket, professzionális üzleti megjelenésüket az értékes tudással rendelkező műsorvezetők révén közvetlenül fejleszthetik, azaz egy jól felépített kommunikációs tréning keretein belül, kamera- és stúdiógyakorlattal kiegészítve.
„A TV2 immáron 25 éve a hazai televíziózás piacformáló szereplője, ennek megfelelően a fiatal tehetségek és a befutott sztárok, képernyős arcok professzionális képviseletét is kiválóan prezentálja mind a hírességek, mind a kereskedelmi partnerek, mind pedig a televíziónézők számára, ami a 2023-as esztendő széles körű és sikeres programstratégiájával folytatódik” – summázta Csikesz Erika.
Cikkünk második részét holnap közöljük.
Ez a cikkünk a Márkamonitor 2022/4. (decemberi) számában jelent meg először.