A LogMeIn, Inc., a felhőalapú megoldások, például a LastPass, a GoToConnect, a GoToMeeting és a Rescue vezető szolgáltatója bejelentette, hogy önálló vállalattá tervezi átalakítani a LastPasst.
A LastPasst, a „zero-knowledge” jelszókezelési kategória vezető szoftvermegoldását ma több mint 30 millió felhasználó és 85 000 vállalat használja világszerte, és mivel a felhasználók és az üzleti vállalkozások továbbra is kiemelt fontosságú kérdésként kezelik a jelszavak biztonságát, a vállalat a jövőben is látványos és tartós növekedés előtt áll.
Azzal, hogy a LastPasst önálló vállalattá lépteti elő, a LogMeIn az ügyfélélménybe, a go-to-market funkciókba és a szoftverfejlesztésbe eszközölt befektetéseinek növelését tervezi annak érdekében, hogy felgyorsítsa a jelszókezelés, az egyszeri bejelentkezés (Single Sign-On, SSO) és a többtényezős hitelesítés (Multi-factor Authentication, MFA) területén végbemenő organikus növekedését. Az ügyfelek 2022-ben hamarabb juthatnak hozzá a tervezett fejlesztésekhez, ráadásul a LastPasshoz hozzárendelt erőforrások növekedésének előnyeit is évezhetik majd.
„A LastPass jelentős méretének, meggyőző ütemű növekedésének, piacvezető pozíciójának és márkaerejének köszönhetően a lehető legjobb helyzetben van ahhoz, hogy önálló vállalattá válva megragadja az újonnan kínálkozó lehetőségeket” – mondta Bill Wagner, a LogMeIn elnök-vezérigazgatója.
Ma a LogMeIn ügyfeleinek túlnyomó többsége valamilyen vállalkozás, ami jól illusztrálja, hogy a jelszókezelés kulcsfontosságú kérdéssé vált a legkülönbözőbb méretű cégek számára. A felhasználók és vállalkozások élete során a személyazonosság ellenőrzésének fontossága folyamatosan növekszik, mivel a jelszavak száma gyorsan nő, és a hackerek általi, jogosulatlan hozzáférések előfordulása is egyre emelkedik.
„A teljes LogMeIn-portfólió által az elmúlt 18 hónap során elért siker azt bizonyítja, hogy mind a LastPass, mind a LogMeIn előtt óriási növekedési lehetőség áll – mondta Andrew Kowal, partner, a Francisco Partners befektetési vállalat vezetőségének egyik tagja. – Felmértük a portfóliónkat, mert pontosan tudni akartuk, hogyan szabadíthatnánk fel a vállalkozásunkban rejlő teljes potenciált, hogyan szolgálhatnánk ki a lehető legjobban az ügyfeleinket, és miképpen gyorsíthatnánk fel a növekedésünket a különböző piacokon.”
A távmunkára való, világszerte tapasztalható átállás hatására szaporodni kezdett az új fiókok és applikációk száma is: a 2021 Psychology of Passwords research kutatás résztvevőinek fele arról számolt be, hogy ma kétszer annyi felhasználói fiókkal rendelkezik, mint a járvány előtt.
„Az összes vertikumban működő, legkülönbözőbb méretű szervezetek használnak olyan applikációkat, melyekből hiányzik az egyszeri bejelentkezésen alapuló hozzáférést lehetővé tevő SAML vagy OpenID felület, és a vezetőségük pontosan tisztában van azzal, hogy milyen anyagi veszteségeket és termelékenységi akadályokat jelent a bejelentkezési adatok újra és újra szükségessé váló beállítása – mondta Jay Bretzmann, az IDC ügynökség Cybersecurity Products részlegének programigazgatója. – A LastPass felismerte a mai piaci körülményekben rejlő lehetőséget és a mai bejelentéssel felkészült arra, hogy a korábbinál is jelentősebb stratégiai értéket teremtsen partnerei számára”.
A zero-knowledge biztonsági modell használatával a LastPass lehetővé teszi felhasználói számára, hogy zökkenőmentesen hozzanak létre, helyezzenek biztonságba és osszanak meg bejelentkezési adatokat, és hogy figyelemmel kísérjék a személyes adataik áramlását a dark weben, miközben a lehető legátfogóbb, mégis jól használható adminkonzol- és policy-konfigurációk révén értékes ismereteket és egyszerű ellenőrzési lehetőséget bocsát az informatikai részlegek munkatársainak rendelkezésére. Azáltal, hogy az SSO- és a jelszó nélküli MFA-technológiák révén lecsökkenti a felhő alapú és a legacy applikációkhoz, VPN-ekhez és munkaállomásokhoz szükséges bejelentkezési adatok mennyiségét, a LastPass tovább javítja a vállalkozások biztonságát.
„A mai bejelentés azt is aláhúzza, hogy stratégiai fontosságúnak tartjuk rugalmas munkatámogatási portfóliónk megerősítését és továbbfejlesztését mind az egységes kommunikáció és együttműködés (unified communications and collaboration), mind az IT-management és -támogatás valamennyi területén – tette hozzá Bill Wagner. – Hiszünk abban, hogy a LogMeIn a lehető legkedvezőbb helyzetben van ahhoz, hogy továbbra is meggyőző eredményeket érjen el és kihasználja a napjaink virtuális környezetében rejlő hatalmas lehetőségeket.”