A kedvező járványhelyzetben a Magyar Lovasterápia Szövetség idén nyáron is szervez táborokat a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat fóti Lovasterápiás és Oktató Központja foglalkozásaira járó gyerekeknek, hogy nyáron is találkozhassanak kedvenc lovaikkal, és játékos fejlesztő foglalkozásokon vehessenek részt.
Az idei táborok a MOL Gyermekgyógyító Program és az E.ON Hungária Csoport támogatásával valósulnak meg. A programra olyan gyerekek jelentkezhettek, akik a tanév során lovasterápián vettek részt. Mivel a táborok létszáma már betelt, a szervezők az idei nyárra már nem tudnak további jelentkezőket fogadni.
A Magyar Lovasterápia Szövetség több mint 20 éve folytat fejlesztő-rehabilitáló céllal lovasterápiát. A táborokat korosztályos bontásban, a résztvevők képességeinek és problémáinak megfelelő tematikával tervezik. A programban részt vesznek különböző pszichés problémákkal küzdő, tanulásban akadályozott, értelmileg akadályozott, autizmussal élő, valamint halmozottan sérült gyermekek. A gyógypedagógiai lovaglás és lovastorna, a pszichológiai lovasterápia, valamint a hippoterápia módszereit használják, kiegészítve ezeket más élményterápiás eszközökkel. Minden tábort egy-egy téma köré építenek fel. A kiegészítő terápiás foglalkozásokhoz külsős terapeutákat (szomatopedagógus, fejlesztő pedagógus, gyógytornász, logopédus) is meghívnak.
Az első tábor július 5-9. között lesz, címe: „Szabad-Nem szabad? – Hogyan viselkedjünk a lovak körül? A táborba főleg hiperaktív, figyelemzavaros és magatartásproblémás gyermekeket várnak
Sok gyermek számára nehézséget okoz annak eldöntése, hogy mi a helyes és mi a helytelen, akár a hétköznapi, az otthoni, az iskolai, vagy a lovasterápiás környezetről beszélünk. Gyakran a családban sem kapnak egyértelmű útmutatást arra vonatkozóan, hogy hol vannak pontosan a határok, amin belül gyermekként szabadon dönthetnek, és hol van az a vonal, amit semmilyen körülmények között nem lehet átlépni. E tábor programjával és tematikájával játékos és szórakoztató formában segítik a résztvevőket abban, hogy könnyebben eligazodjanak az őket körülvevő szabályok között. Ebben lesznek segítőtársaik a lovak.
Július 12-16 között rendezik „Micimackó és barátai a Százholdas Pagonyban ” című tábort. A sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelő családokra sokkal nagyobb nyomás nehezedik, mint az átlagosakra. Ilyen probléma az iskolai szünetek alatti gyermekfelügyelet is. Kevés olyan nyári tábor van, ahol fogadják őket, ezek a táborok érthető okokból gyakran szegregáltan tudnak csak megvalósulni, ami azt jelenti, hogy a testvérek nem csatlakozhatnak a programokhoz.
Ezért szerveznek egy olyan tábort, ahova nem csak a terápiára járó, sérüléssel élő gyerekek, hanem azok testvérei is eljöhetnek. A tábor tematikája A. Milne Micimackója köré szerveződik, aki barátaival számtalan kalandot él át. A Százholdas Pagony elevenedik majd meg a lovarda szenzoros erdejében. A tábor minden napján egy-egy szereplő bőrébe bújnak a gyerekek, és megismerkednek a karakterek jellemzőivel. Pszichológust, drámapedagógust és meseterapeutát is bevonnak a programba, hogy minél sokrétűbben tudják feldolgozni a mesét.
„Legjobb barátaink a lovak és a kutyák”- a komplex állatasszisztált terápiás tábor július 19-23. között lesz. A táborban a lovasterápiás kereteket terápiás kutyák részvételével bővítik ki, összekapcsolják a kétféle terápiás lehetőséget, hogy megmutassák a résztvevő gyerekeknek, milyen sok mindenre alkalmasak a segítő kutyák és a munkakutyák.
A program megvalósításához külsős szakembereket hívnak meg: kutyás terapeutákat, kutyakiképző szakembereket, kutató-mentő kutyás csapatot, de a tábor programját gazdagítják olyan pedagógusok és szakemberek is, akik a megélt élményeket segítenek vizuális úton formába önteni.
A negyedik tábor július 26-30. között lesz, a címe „Kalandra fel!” Célja, hogy különböző mozgásos élményeken, tapasztalatokon keresztül fejlesszék a gyerekek motoros funkcióit. A lovakkal és a lovak körül végzett játékok, gyakorlatok, mozgásos feladatok, valamint a szabadidős és egyéb tevékenységek, mind a motoros és orientációs képességeket, a nagy és finommozgások koordinációját, az egyensúly fejlődését, a térérzékelés, a testséma, a testtudat kialakulását, fejlődését segítik elő, játékos, szórakoztató formában. A gyerekek ráéreznek arra, hogy a „tanulás” öröm is lehet. A táborban értelmileg akadályozott, tanulási nehézségekkel küzdő, részképességzavaros gyerekek vesznek részt.