Ennyiből jön ki a farsang

Hírek

A Játéksziget online felmérése szerint a családok kevesebb, mint 20 százaléka készít saját kezűleg farsangi jelmezt, a megkérdezettek 30 százaléka egyértelműen a vásárlásra voksol.

A Játéksziget közel ezer fő bevonásával készült online felmérése szerint a családok kevesebb, mint 20 százaléka készít saját kezűleg farsangi jelmezt, a megkérdezettek több mint fele hol vásárolja, hol készíti a maskarákat, 30% pedig egyértelműen a vásárlásra voksol. 2 és 5 ezer forint közötti összeget költ gyerekenként a farsangi jelmezekre és kiegészítőkre, arcfestékre a családok fele, 15% 1-2000 forintot szán rá és ugyanennyien áldoznak 5-7000 forintot is, tízezer forint fölé csak 3,5 százalék merészkedik. Idén a legtöbben valamilyen állat jelmezt öltenek, vagy hercegnőnek, tündérnek öltöznek. Népszerűek még a foglalkozásokat megjelenítő jelmezek és a szuperhősök is, de a Jégvarázs Elzája sem ment még ki a divatból. A Star Wars karakterek és a különféle boszorkányos, vagy horror karakterek 6-6 % körüli népszerűségnek örvendenek, a pókembert pedig a gyerekek 5 százaléka választja. Komplett jelmezt már 3390 forinttól is lehet kapni, de egy márkás, mesehős jelmez akár 20000 forintba is kerülhet.

A karácsonyi és a húsvéti játék vásárlási rohamhoz képest kereskedelmi szempontból ugyan nem annyira jelentős a farsangi szezon, de a januári általános pangásba hoz némi lendületet. Mivel a jelmezeket fel lehet próbálni a Játéksziget üzleteiben, ezért a vevők 80 százaléka a játékboltokat részesíti előnyben és csak 20% rendel a webshopon keresztül. A legkeresettebbek a 104 és 128 közötti méretek.

A gyerekek többnyire egyénileg viselik a farsangi ruhát, alig 5 százalékuk öltözik be csoportosan. A válaszadók fele 2-3 órát tölt farsangi készülődéssel gyermekenként, függetlenül attól, hogy veszi-e vagy készíti a jelmezt, 18,5 százalékuknak azonban ez akár 5 óránál hosszabb elfoglaltságot is jelenthet, sőt, vannak olyanok is, akik több napot is rá szánnak. A jelmezválasztásnál leginkább a gyerek ötlete érvényesül, de a családok 41 százalékánál együtt döntenek, csak 8 százalék válaszolta azt, hogy az anyuka döntése dominál. A jelmezeknek komoly utóélete van, ugyanis csak a megkérdezettek 21 százaléka írta azt, hogy egyszer használja, a legtöbben más alkalomra is felhasználják, vagy testvéreknek, ismerősöknek adják tovább, elcserélik, vagy hétköznapokon tovább játszanak vele. A gyerekek háromnegyede csak az iskolai vagy az óvodai jelmezverseny kedvéért öltözik be, de vannak, akik otthon, helyi közösségekben, vagy különböző délutáni különóráik során is részt vesznek farsangi mulatságon. Néhol még él a kiszézés hagyománya, gyakran táncokat tanulnak a gyerekek, akad, ahol egész héten át áll a bál, a mohácsi busójárás pedig továbbra is népszerű.

 

Az idei farsangi szezon slágertermékei a Játéksziget szerint ezek lesznek:

1. Jégvarázs jelmezek

2. Star Wars jelmezek

3. Tűzoltó, Rendőr, Sheriff

4. Hercegnők

5. Mancs őrjárat jelmezek

6. Szuperhősök

 

 

A Formatex Kft 1995-ben alakult családi vállalkozásként azzal a céllal, hogy a hazánkban akkor még alig kapható maketteket, illetve elkészítésükhöz szükséges kellékeket és kiegészítőket importáljon a magyar piacra. A gyerekek életvitelében történt változások és az internet elterjedése nyomán a modellezés egyre kevésbé biztosított a cég számára stabil növekedési lehetőséget. Így 2000-ben a Formatex ígéretesebb piacok felé fordult. A modellezéssel rokon repülő játékok akkoriban nem voltak kaphatók Magyarországon. Egy egyszerű és versenyképes áron behozott hong-kongi termék hatalmas sikert aratott, a hipermarketek top 10 legnépszerűbb termékei közé emelkedve.

A kezdeti játékpiaci sikerek nyomán a Formatex további játékokat hozott Magyarországra, az erős marketing támogatásnak köszönhetően a Spin Master márka Air Hogs repülőjátékai hamarosan nagy népszerűségre tettek szert a gyerekek körében. Az elkövetkező években a cég további termékek disztribúcióját kezdte meg a Spin Master-től és sok neves nemzetközi gyártótól. Az elmúlt 10 évben a Formatex számos márkát épített fel Magyarországon, köztük a Bakugan, Moon Sand, Tech Deck, Aqua Beads, Fur Berries, Mighty Beanz, Terranator RC, Geomag, Sylvanian Families, Color Me Mine, Trash Pack és mások.

A Formatex 2012. nyarán vásárolta meg a Játéksziget üzletláncot. Az üzletek jelentős átalakuláson, arculatváltáson estek át. A Játéksziget országszerte 8 üzletet üzemeltet Budapesten négy bevásárlóközpontban: a Westendben, a MOM Parkban, az Árkád 2-ben és a Mammut 2-ben, valamint Pécsett és Győrben az Árkád, Debrecenben a Fórum, Egerben pedig az Agria Park bevásárlóközpontokban.

SOCIAL MEDIA