Forradalmasíthatja a repülőtéri utasforgalmat az a technológiai fejlesztés, amelyet az Emirates a világon elsőként szeretne bevezetni. A legmodernebb biometrikus technológiát a check-in-től a repülőgépre történő beszállásig a repülőtéri mozgás több pontján, integráltan alkalmazza majd a légitársaság. Így elkerülhető lesz a sorban állás a check-in pultoknál, az útlevél- és repülőjegy-ellenőrzés pedig az utas számára észrevétlenül zajlik majd. A rendszert már élesben tesztelik, és hamarosan az utasok is kipróbálhatják a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren.
Az Emirates már az utolsó simításokat végzi a világ első „biometrikus útvonalán”, amely zökkenőmentes és kényelmes közlekedést biztosít majd az utasok számára a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren. A legújabb arc- és íriszfelismerő biometrikus technológiának köszönhetően az Emirates utasai hamarosan megállás nélkül, egyszerűen végigsétálva a repülőtéren jelentkezhetnek be, bonyolíthatják le az útlevél- és vízumellenőrzést, használhatják az Emirates Lounge-okat, és szállhatnak be a repülőgépbe.
Az ehhez szükséges ultramodern berendezéseket már felszerelték a dubaji 3-as terminálon. A biometrikus eszközöket feliratok jelzik a check-in pultoknál, a B csarnok Emirates Lounge-ában és egyes beszállókapuknál. Ezzel egy időben megkezdték az új útlevél-ellenőrző rendszer tesztelését is a dubaji határvédelmi szervekkel közösen. Az utasok egy különlegesen felszerelt reptéri szakaszon – úgynevezett „Smart Tunnelen” – átsétálnak, és közben a bevándorlási hivatal ellenőrzi őket anélkül, hogy elővennék az útlevelüket vagy megállítanák őket. Amennyiben sikeresen befejeződnek a belső tesztek, az Emirates a biometrikus adatfeldolgozás módszerének kipróbálását a check-in pultoknál, a lounge-okban és a beszállókapuknál folytatja. Később pedig kiterjesztik a tranzitkapukra és a sofőrszolgálatra is. A biometrikus adatokat a dubaji határőrség tárolja, természetesen a próbaüzemben önkéntesen részt vevő utasok hozzájárulásával.
Adel Al Redha, az Emirates alelnöke elégedett az eddigi tapasztalatokkal: „A világ első biometrikus reptéri útvonala készen áll az éles tesztelésre a 3-as terminálon, hogy még kényelmesebbé tegye az utazást az Emirates légitársasággal” – jelentette ki.
Az Emirates biometrikus útvonala kényelmesebbé teszi az utasok reptéri mozgását, hiszen kevesebb lesz az útlevél- és jegyellenőrzés, kevesebb lesz a sorban állás. Ha a rendszer teljesen kiépül, javítja majd a reptéri biztonságot és egyben lehetőséget teremt arra, hogy az Emirates személyre szabott szolgáltatásokat nyújtson utasai számára. Egy példa: ha egy utas eltéved vagy késésben van, a légitársaság személyzete gyorsan megtalálhatja és a gépéhez kísérheti az utast, aki máskülönben lemaradna a járatáról. A biometrikus útvonalat először a First és Business Class utasok számára teszik lehetővé Dubajban, és fokozatosan terjesztik majd ki az Economy Class utasaira.
Az Emiratesről
1985-ös megalapítása óta több mint 500 nemzetközi díjjal ismerték el az Emirates Airline légitársaságot, amely gyorsan és folyamatosan növekszik – átlagosan évi 20 százalékot meghaladó ütemben –, és az elmúlt 25 évben folyamatosan nyereségesen működött. Pénzügyi szempontból önfenntartó és független. Az Emirates a 2017–2018-as pénzügyi évben 58.5 millió utast szállított és 762 millió dollár adózás utáni eredményt ért el. Az Emirates központja Dubajban működik, a világ azon néhány városának egyikében, amely a „Nyitott Égbolt” szabályozást követi, és több mint 120 légitársaságnak biztosítja a szabad és tiszta versenyt.
A 270, egytől egyig széles törzsű repülőgépből, köztük 14 teherszállító gépből álló flottája a világ legfiatalabbjai közé tartozik. A légitársaság 2020-ig a flotta méretét a duplájára kívánja növelni. Az Emirates 248 új repülőgépének leszállítása folyamatban van, listaáruk több mint 100 milliárd dollár. Az Emirates járatai 162 célállomásra repülnek, a világ 86 országában.