5 tanács ahhoz, hogy hatékony digitális onboardingod legyen

Karrier Kiemelt

A koronavírus által generált események az utóbbi időszakban jelentősen megváltoztatták életünket. A legtöbb vállalat számára küzdelmes átalakítani és virtuális környezetben újjáépíteni a munkafolyamatokat. A válság minden iparágat és szervezetet különböző módon érintett: egyes helyeken a teljes leállást eredményezte, míg máshol korábban soha nem tapasztalt bevételre tettek szert egyes cégek.

 

A digitális transzformáció fogalma már régóta kísérti a vállalatokat. Habár a világ az elmúlt évek során már sokat haladt a digitalizáció irányába, a tényleges átállás, a vírusnak köszönhetően jóval korábban kopogtatott az ajtón, mint ahogyan arra bárki is számított.

A világ egyes részein, ha csak egy időre is, de csendesedni látszik a krízishelyzet, ezért a cégeknek új munkaerőre van szükségük. A munkaerőpiaci mozgolódás a szokásosnál jelentősebb, a potenciális alkalmazottak pedig a megszokottnál jóval differenciáltabb területekről érkezhetnek.

Nap mint nap láthatjuk, hogy a digitalizáció hogyan vált egyről a kettőre nélkülözhetetlenné, azonban annál sokkal többről van szó, mint a szükséges rosszról. Lássuk, milyen előnyöket rejt a vállalati képzési és fejlesztési folyamatok, például a bevezetés digitalizációja: a Games for Business csapata összegyűjtötte, hogy melyek azok a lépések, amelyek elengedhetetlenek egy jól működő digitális onboarding folyamat kialakításához.

 

  1. Kezdd el már jóval az első munkanap előtt

Egy új munkavállaló bevezetése akkor sikeres, ha a folyamat után a kolléga jól illeszkedik a szervezetbe és minden ismerete megvan ahhoz, hogy ellássa mindennapi feladatait. Még jobb, ha már az első tényleges munkanapja előtt elkezdjük a beillesztését egy jól kidolgozott preboarding folyamattal.

Most, amikor senki sem tudja minden percben az új kollégák kezét fogni (valójában erre sosem volt elég időd, nem igaz?), szükséged van egy virtuális mentorra, aki támogatja, segíti őket a legkritikusabb időszakban. A Games for Business platform segítségével, már az első munkanap előtt el tudod kezdeni az új kollégák felkészítését. Ennek köszönhetően sokkal nagyobb magabiztossággal és háttértudással érkeznek az első munkanapjukra és könnyedebben tudnak szembenézni az előttük álló kihívásokkal.

 

  1. A célok legyenek egyértelműek

Az első pár hónap kritikus és érzékeny időszak az újonnan felvett kolléga számára. Új csapattagként tisztán kell látnia, hogy milyen feladatokat kell ellátnia a szervezetnél. Minden bizonnyal számos kérdése is lesz a számára homályos részletekkel kapcsolatban. A sok megválaszolatlan kérdés félelemhez vezethet, ami pedig negatívan befolyásolja a teljesítményt. Az új munkavállalónak releváns információra és fejlődési lehetőségre van szüksége, ami segíti munkájának elvégzésében.

Biztosan sokan ismeritek az érzést, amikor egy új munkahelyen egyik embertől küldenek a másikig azért, hogy létfontosságú információhoz jussunk. A Games for Business digitális onboarding rendszer segítségével az új munkavállaló számára szükséges információk egy helyen megtalálhatók. Az onboarding platformban található tevékenység lista emlékezteti őket a rendszerben, vagy akár a rendszeren kívüli feladataik elvégzésére.

 

  1. A tartalom legyen hasznos és releváns

Nagyon fontos, hogy ne felejtkezzünk meg minden beillesztési folyamat legfontosabb összetevőjéről, a tartalomról. Hiába alkalmazod a legújabb technológiával rendelkező, legizgalmasabb tanulási eszközt, ha a benne lévő tanácsok és a tartalom nem releváns, naprakész és hasznos a mindennapi gyakorlat során. Egy jól felépített tartalommal ellátott rendszerrel biztosíthatod a lehető legnagyobb és legmegfelelőbb élményt a kezdő munkatársak számára.

Amikor tartalmat fejlesztesz, fontos, hogy sokkal inkább az új munkavállaló nézőpontját helyezd a középpontba, nem pedig a vállalatét. Amennyiben ügyfeleink igényt tartanak rá, a Games for Business Csapata elvégzi a tartalomfejlesztéssel kapcsolatos feladatokat is, a vállalat által biztosított szakmai és szervezeti dokumentumok és forrásanyagok alapján.

 

  1. Növeld a munkavállalói élményt

Az alapvető egyértelműségen, átláthatóságon és következetességen túl, amely nem csak a beillesztési folyamatot, de bármely üzleti folyamatot jelentősen javítja, léteznek olyan megoldások is, amelyek további előnyöket jelentenek egy digitalizált onboarding folyamat során. Hogyan? A megfelelő képzési rendszer egyaránt javítja a hatékonyságot, a munkavállalók elköteleződését és a munkavállalói élményt is.

Hogyan képes ezeket növelni egy játékosított digitális onboarding platform?

 

  • A microlearning és az ismétlő tanulás módszertanával onboarding folyamatunk alkalmazása előnyt jelent a többi képzési és tanulási módszerhez viszonyítva.
  • A tanulási folyamat során a fokozatosan nehezülő kihívások fenntartják az érdeklődést, és növelik az eredményesség érzetét.
  • A teljesítmény után járó pontok külső motivációként hatnak a felhasználóra azáltal, hogy virtuális jutalmaikat értékes nyereményekre válthatják be.
  • Kerettörténeteink bevonódást és érzelmi elköteleződést generálnak, lehetővé teszik az információ feldolgozható mennyiségben történő adagolását, a tananyag megfelelő elsajátítása mellett pedig egy magasabb célt vetítenek a felhasználó elé.
  • A csapatjáték megkönnyíti az együttműködést, és erősíti a hovatartozás és a közös felelősség érzetét, ami elengedhetetlen a bevezetés korai szakaszában.
  • A munkavállalók kockázatmentes környezetben gyakorolhatnak és játszhatják újra a feladatokat tudásuk elmélyítése és tökéletesítése érdekében.

 

  1. Mérd és értékeld az eredményeket

A beillesztési folyamat végén a munkáltatónak és a munkavállalónak egyaránt értékelnie kell az elmúlt időszakot. Egy digitális platform segítségével a kitűzött célok és az eredmények is egyértelműek lehetnek.

Nem csupán az új munkavállalód teljesítményét, de a saját onboarding folyamatod hatékonyságát is mérheted.

Mióta a Generali Biztosító a Games for Business platform bevezetése mellett döntött, kimagasló javulást tapasztalt a munkatársak fejlesztésében, az általuk elért eredményekben és ennek köszönhetően a cég üzleti sikereiben is. A platform bevezetése előtt a cég egyik legnagyobb kihívása az újonnan szerződött értékesítési kollégák megtartása volt.

Az általuk használt speciális 100 napos onboarding folyamat után az új kollégák 71%-a maradt a szervezetnél, ami nagyszerű javulást mutat a korábbi 40%-hoz képest. Ez a mutató az új értékesítési kollégák körében még ennél is magasabb, 99%. Lényegében a cég a vizsgált időszakban nem veszített frissen képzett értékesítési kollégái közül.

SOCIAL MEDIA