Malatinszky Péter: “Csak profitábilis üzleti modellekben gondolkodom”

Kiemelt Márkák

A Big Picture 2023 konferencia előtt számos kisinterjút készítettünk, amelyek először a Márkamonitor magazin októberi számában jelentek meg, most pedig online is közöljük őket. Mai (kis)interjúalanyunk Malatinszky Péter digitálismédia-igazgató, TV2 csoport. 

 

 

Karriered legnagyobb részét salesterületen töltötted. Nagy affinitásod van a tartalomgyártáshoz és a technológiához is, vagy az vezérelt a fejlesztésekben, hogy mi eladható a piacon?

Szerintem a fent említett pontok egyvelege vezérel a munkám során. A nemzetközi médiavállalatoknál salesterületen szerzett tapasztalat alakította ki bennem, hogy csak profitábilis üzleti modellekben gondolkodom, és fontos számomra a már meglévő propozíciók nyereségességének folyamatos növelése, valamint az új bevételi források kialakítása. Nem tartom magam technikai embernek, de úgy vélem, hogy hamar átlátom a fejlesztésekhez kötődő technikai feladatok természetét, és ennek köszönhetően gyorsan tudok mind technikai, mind üzleti oldalról racionális, megfelelő döntést hozni. A pozícióban eltöltött időnek köszönhetően folyamatosan ragad rám a tartalmakhoz kötődő tapasztalat, mely segítségül szolgál a fejlesztések során.

 

A TV2 Playnek ki a nagyobb konkurense, a hasonló profilú hazai platformok vagy a globális játékosok?

Legnagyobb konkurenseink a hasonló profilú hazai platformok. Természetesen a globális szereplők is kihatással vannak az eredményeinkre, hiszen mindannyian a felhasználók idejéért versenyzünk, de a tartalomtípusok és azok „fogyasztási” jellemzőit illetően az azonos profilú lokális platformokkal van a legnagyobb átfedésünk.

 

Egy alapvetően lineáris csatornák működtetésére kialakított közegben fejlesztesz streamingplatformot. Az új platform csak az eredeti tévés anyagok másodlagos forgalmazója, vagy már a tévés programok tervezésénél is megjelennek a streaming szempontjai?

Szerencsére a mi esetünkben mondhatjuk, hogy sikerült arányaiban profitábilissá tenni a vállalat online részlegét, de összességében továbbra is igaz, hogy a lineáris csatornák jóval több bevételt termelnek, mint a streamingplatform. Így természetesen továbbra is az az első számú cél, hogy a tévés nézettség nagy legyen, de már az adott formátumhoz kötődő esetleges online potenciál is szempont, valamint általánosságban elmondható, hogy egyre nagyobb a kooperáció.

Márkamonitor 2022/3. szám

 

SOCIAL MEDIA