RTL KLub: Az X-Faktor brutális számokat hozott

Kiemelt Márkák

Hétről hétre, az X-Faktor válogató adásait követően dől meg az éves nézettségi rekord: az év eddigi legnézettebb televíziós adása, a kiemelt kereskedelmi célcsoportban az X-Faktor negyedik adása lett, amely az X-Faktor előző heti adását “verte meg”! – adta hírül a médiavállalat. 

 

A tehetségkutató a 18-49 évesek körében brutálisan magas, 43,0 lineáris SHR%-ot hozott, ami a 2022-es év eddigi legnagyobb közönségaránya. Ez azt jelenti, hogy az X-Faktor több mint 1 millió 120 ezer embert ültetett a képernyők elé (4+).

Főműsoridőben csoport-és csatornaszinten is vezet az RTL, a kiemelt kereskedelmi célcsoportban, fő riválisával szemben: RTL 31,8 lineáris SHR%, TV2 Csoport 30,9 lineáris SHR%. Csatornaszinten, szintén főműsoridőben az RTL Klub népszerű műsorainak köszönhetően 4,2 százalékponttal vezet versenytársa előtt (RTL Klub 20,9 lineáris SHR%, TV2 lineáris 16,7 SHR%). Ezzel a közönségaránnyal az RTL Klub éves rekordot szállított főműsoridőben, a 18-49-es korosztályon.

 

Ha hétköznap, akkor RTL Klub!

Hétköznap is nyerő a páros! A Keresztanyut követően elindult a héten a Nyerő Páros, így a napi sorozat és a sztárpárshow együtt hozza a hétköznap estéket (kivéve pénteket, amikor a magyar válogatott mérkőzése szólt bele a versenybe). A fő kereskedelmi célcsoportban a Keresztanyu a héten átlag 17,5 lineáris SHR%-t produkált, míg a Nyerő Páros átlag 21,4 SHR%-ot termelt, a szezonnyitó pedig 26,4 lineáris SHR%-t hozott az RTL Klubnak. A legjobban a 18-39 éves nők körében népszerű, ezen a célcsoporton, Sebestyén Balázs műsorvezetésével, 26,8% lineáris SHR%-ot teljesített a show.

A hírversenyben az RTL Híradója és a Fókusz is vezet. Az elmúlt héten, 18-49-ben az RTL Híradója 23,6 lineáris SHR%-t, míg a Tények című műsor 20,2 lineáris SHR%-t hozott, ez 3,4 százalékpontos győzelmet jelent az RTL javára. Infotainment kapcsán a Fókusz vezet riválisával szemben (18-49, Fókusz 22,4 lineáris SHR%, Tények Extra 17,6 lineáris SHR%).

Új erőre kapott a Tehetség első látásra, az ország legjátékosabb showműsora! Istenes Bence vezetésével a műsor 13,4 SHR%-t hozott a kiemelt kereskedelmi célcsoportban, egy erős versenykörnyezetben.

Számottevő erősödés digitális fronton

Digitális térben is folyamatosan erősödik az RTL! Az RTL Moston a Nyerő páros több mint 656 ezer videóindítást generált, csak az elmúlt héten. A digitális platformon összesen 1,6 millió videóindítást hajtottak végre a felhasználók, az RTL Most legnézettebb tartalmai sorrendben a Nyerő Páros, az Éjjel-Nappal Budapest és az X-Faktor.

Az rtl.hu is hétről hétre erősödik, az előző héten átlag 329 ezres napi átlag nézőszámmal, ez több mint 30 %-os előrelépés a korábbi adatokhoz képest! A legnézettebb shortform videó II. Erzsébet királynő temetése volt, amit az X-Faktor és a Nyerő Páros legemlékezetesebb adásrészletei követnek.

 

Forrás:  Nielsen Közönségmérés, 18-49,18-39 live+aslive+vendég; live+kumulált tsv+vendég, lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2022. 38. hét, 2022 ytd Gemius Prism,4+ rtlmost, rtlmost+ , web+app, total videoview, RTL.hu, RU,VV (2022. 09. 26-án lekért adatok alapján)

 

SOCIAL MEDIA