Emléklapot kapott kiemelkedő támogatásáért a Coca-Cola Magyarország

Kiemelt Márkák

A Coca-Cola Magyarország 2020 áprilisában – reagálva a kialakult koronavírus-járvány okozta helyzetre – meghirdette a „Reklám helyett segítség” kampányát, amelynek  keretében saját reklámhelyeit és közösségi média csatornáit a Magyar Vöröskeresztnek ajánlotta fel annak érdekében, hogy az otthon maradásról, egészségmegőrzésről, véradásról, adományokról szóló közérdekű üzenetek minél több emberhez eljussanak.

 

A The Coca-Cola Foundation által kiírt pályázaton a Magyar Vöröskereszt ezen felül olyan támogatásban részesült, amelyet a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került emberek megsegítésére használtak fel: a Magyar Vöröskereszt által működtetett családok átmeneti otthonának, hajléktalanellátó intézmények és szolgáltatások ellátottjainak, valamint időseknek, munka nélkül maradtaknak, karanténban levőknek – elsősorban élelmiszer-, higiéniai-, tisztítószer csomagok és pszichoszociális segítségnyújtás formájában.

A Magyar Vöröskereszt 2021 júniusa óta 2 618 élelmiszercsomagot és 200 speciális BABA PAKK csomagot osztott ki rászorulóknak, különös tekintettel a leendő anyákra és a babát váró családokra. Az év végéig a Vöröskereszt országszerte 10 472 embert tudott támogatni, és a támogatásból a legjelentősebb magyarországi egészségügyi intézmények kapacitását erősítette. „2021-ben a koronavírus-járvány idején több mint fél millió embernek nyújtottunk segítséget, ezek közül több mint 135 ezer a Coca-Cola támogatásával valósult meg” – mondta el Waller-Fekete Judit, a Magyar Vöröskereszt szociális szakmai vezetője és mb. vállalati kapcsolattartója.

A Magyar Vöröskereszt – a magyar nélkülözők segítése mellett – a kezdetektől részt vett az Ukrajnából Magyarországra érkezők ellátásában a határ mentén. Ehhez csatlakozott idén az üdítőitalgyártó vállalat is, palackozó partnerével a Coca-Cola HBC Magyarországgal együtt. Közösen pénzügyi segélyalapokat hoztak létre, hogy azonnali támogatást nyújtsanak minden munkatársuknak, aki érintett. Az üdítőitalgyártó cég az elmúlt öt hónapban jelentős pénzadománnyal, 120 000 palack termékkel és mintegy 50 kolléga önkéntes munkájával támogatta a humanitárius szervezet tevékenységét az ukrajnai válság kapcsán.

„A Coca-Cola Magyarország régi partnerünk, és legyen szó gyermekjóléti programokról, rendezvényekről vagy akár a covid időszak alatti segítségnyújtásról, mindig számíthattunk a vállalat támogatására. Külön öröm számunkra, hogy nemcsak adományozóként, de munkatársai által önkéntes segítségnyújtóként is részese mindennapi munkánknak” – mondta el Waller-Fekete Judit.

„A Coca-Cola számára fontos, hogy mind nemzetközi, mind helyi szinten felelősségteljesen reagáljunk a minket körül vevő környezet igényeire és szükségleteire. A Magyar Vöröskereszttel való megtisztelő együttműködés lehetővé teszi számunkra, hogy ezekben a kihívásokkal teli időkben hatékony segítséget nyújtsunk a rászorulóknak; aktivitásainkkal pozitív, mérhető változásokat érjünk el a közösségek életében, ahol élünk és dolgozunk” – tette hozzá az együttműködés eredményessége kapcsán Szalóky Tóth Judit, a Coca-Cola Magyarország vállalati kapcsolatokért és fenntarthatóságért felelős vezetője.

A két szervezet partnersége széleskörű tevékenységi területre terjed ki. Idén nyáron például a Coca-Cola a Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat több mint 300 fiatal önkéntesének munkáját is támogatta, akik július elejétől vigyáztak a strandolók biztonságára 19 balatoni strandon – írják.

 

Fotó: James Yarema/unsplash.com

 

SOCIAL MEDIA