A lakosság segítségét kéri a Magyar Posta az új kampányában

Márkák

Országszerte problémát okoz a házszámok, a névtáblák, az emelet és ajtó jelölések, valamint a csengők és a levélszekrények hiánya, ami nemcsak a sikeres postai kézbesítést hátráltatja, de a mentősök munkáját is megnehezíti – akár életek is múlhatnak a hiányosságokon. A Magyar Posta – az Országos Mentőszolgálat támogatásával – figyelemfelhívó kampányt indított, amelynek célja a ház- és ajtószámok, nevek és levélszekrények pótlása.

 

A Magyar Posta Zrt. előzetes, reprezentatív felmérése szerint ma minden hetedik ingatlanról hiányzik a házszám, továbbá a lakosság csaknem felénél jelent problémát a nevek beazonosítása a levélszekrényen. A hiányzó azonosítók extra felelősséget és terhet jelentenek a postai kézbesítőknek, emiatt csak lassabban, vagy egyáltalán nem is tudják kézbesíteni a küldeményeket. Ráadásul a hiányzó címadatok nemcsak a postások, hanem a mentők munkáját is megnehezítik, hiszen akadályozza a gyors segítségnyújtást, ami akár élet és halál kérdése is lehet.

A Magyar Posta Zrt. bejelentette, hogy az Országos Mentőszolgálattal támogatásával „Segíts, hogy megtaláljunk!” néven figyelemfelhívó integrált kampányt indított, hogy informálja a lakókat arról, mi tartozik a pontos címadat fogalma alá, felhívja a figyelmet, hogy milyen következményei lehetnek a hiányosságoknak, és hogy ösztönözze a beazonosításra szolgáló címadatok pótlását.

A kampány egyik látványos eszköze egy 5 méter magas, társasházat mintázó installáció, amelyet a társaság a budapesti Városháza Parknál június 23-án egy sajtóesemény keretében mutatott be. Az egyedi grafikával ellátott épületen a különböző címadatok helyett azokhoz kapcsolódó kampányüzeneteket olvashatnak az arra járók.

A látványos közterületi installáción kívül a társaság további eszközökkel, így közösségi média és influencer tartalmakkal is igyekszik rávilágítani a címadatok hiányosságaira. Utóbbiak esetében DIY videós véleményvezérek saját, házilag elkészített házszámmal mutatják be, hogy a címadatok pótlása egyben arra is jó lehetőség, hogy kicsit egyedivé varázsoljuk a lakásunk, házunk látképét.

Az installáció és az online tartalmak mellett a kampányban szerepet kap egy médiahack is, amellyel az egyik legnagyobb példányszámú országos nyomtatott napilap olvasóinak okoz majd várhatóan nem kis fejtörést.

A Magyar Posta a kampány megvalósításával a Lounge Groupot bízta meg.

 

SOCIAL MEDIA