Szép eredménnyel búcsúzott a legendás Barátok közt és az első Mestercukrász is

Kiemelt Márkák

Közel 23 év után véget ért a Barátok közt. A nézők szombat este a sorozat utolsó epizódját, míg pénteken Mestercukrász első évadának Fináléját választották – adta hírül a RTL Magyarország közleménye.

 

Főműsoridőben, csoportszinten az RTL Magyarország, csatornaszinten pedig az RTL Klub is tartja piacvezető szerepét fő riválisukkal szemben (18-49-ben, az elmúlt héten RTL Magyarország 25,0 SHR%, TV2 Csoport 20,5 SHR%, RTL Klub 12,2 SHR%, TV2 7,0 SHR%).

Az előző héten a nyert esték számát tekintve az RTL Klub tovább növelte előnyét a TV2-vel szemben: 135 kontra 43.

Továbbra is az RTL Klub Híradóját választják a tévénézők. A hírműsor az elmúlt héten, 18-49-ben 16,6 SHR%-al futott, míg riválisa, a Tények, mindössze 14,5 SHR%-os közönségarányt ért el.

Végéhez ért az ikonikus sorozat, a Barátok közt, amely összesen 10456 epizódot élt meg. A Mátyás király tér életét a hazai kereskedelmi televíziózás történetében rekordnak számító 23 éven keresztül sugározta az RTL Klub. A záróepizód a fő kereskedelmi célcsoportban 17,4 SHR%-os közönségarányt ért el, ami 600 ezer nézőt jelentett 4+-os korosztályban.

A Barátok közt nézettségi mérföldkövei között szerepel az első adás, 1998. október 26-án, melyet 867 ezer ember követett a teljes népességből (4+), ami 21,7%-os közönségarányt jelentett a 18-49 éves korosztályon belül. 1998 utolsó hetében már 18-49-ben, 30% fölött volt a közönségarány és ez alá a szint alá 2011 szeptemberéig (azaz 12 és fél évig) nem is nagyon esett. A csúcsán 2002-ben volt a sorozat: az éves átlag (tehát a 231 adás átlagosan) ekkor 2 millió 191 ezer fő volt, ami minden hétköznap este 54,7 SHR%-t jelentett a kiemelt kereskedelmi célcsoportban. A Barátok közt legnézettebb epizódja a 2002. február 6-i volt, amelyet a teljes lakosságból 2 millió 852 ezer ember nézett végig, 64,6%-os share mellett (18-49-ben). A Barátok közt fontos tartalommá vált az online térben is. Az elmúlt hét év során közel 60 millió videoindítást generált csak ez az egy program az RTL Magyarország digitális platformjain.

Az elmúlt héten a Liptai Claudia fémjelezte Mestercukrász – Az édesszájú Konyhafőnök első évada is véget ért. A vadonatúj gasztroreality Fináléját 18-49-ben 17,7 SHR% követte, a teljes évad (ami az UEFA Európa Bajnoksággal is párhuzamosan futott) átlag 13,6 SHR%-ot hozott, miközben a rivális csatorna a Mestercukrász adásai alatt mindössze 6,6 SHR%-ot ért el. A Konyhafőnök-család legújabb tagja a 18-39 éves nők körében volt legnépszerűbb. Ebben a szegmensben átlag 18,1 SHR% ért el a műsor.

 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49,4+, live+aslive+vendég, live+kumulált tsv, MC:2021.06.18-07.16; 28. hét,BK: 1998.10.26-ytd. és Gemius Prism, RTL Most, web+app, 4+, 2014.09.01. – 2021.07.18.

 

SOCIAL MEDIA