K&H: minden harmadik új számla az ifjúságé

Kiemelt Piac

Az ifjúsági számlák száma a K&H-nál május közepén meghaladta az 50 ezret, szemben a múlt év végi 39 ezres állománnyal, így ma már minden harmadik bankszámlanyitás 27 éven alulihoz köthető. Az is jól látszódik, hogy a fiatalok többet fizettek bankkártyával, az egy vásárlásra jutó összeg pedig egy év leforgása alatt 28 százalékkal 4400 forintra nőtt. A digitális megoldások térnyerését az is jól mutatja, hogy a 19-29 éves korosztály 32 százaléka minden banki ügyet online intéz.

 

Beszédes adatok bizonyítják, hogy a fiatalok egyre szívesebben használják a digitális szolgáltatásokat a pénzügyeik intézéséhez, ezen belül elsősorban a mindennapi bankoláshoz. Látványosan nőtt a K&H-nál a legfiatalabb korosztály számára létrehozott ifjúsági számlák száma.

 

Digitálisan, lehetőleg készpénzmentesen

„Az ifjúsági számláknál látható növekedésben fontos szerepet kaphatnak a K&H digitális megoldásai. Ezeknek köszönhetően egyre több banki szolgáltatás érhető el az e-bankon és a mobilbankon keresztül. Amellett, hogy az okostelefonos fizetés, így a Google Pay vagy éppen az Apple Pay is kényelmes alternatívát jelent a számukra” – mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. A bank adatai szerint az ifjúsági számlákhoz kapcsolt bankkártyákkal az idei első negyedévben az érintettek 1,1 millió alkalommal vásároltak, mely ez az egy évvel korábbihoz képest 9 százalékos növekedést jelent, amiben szerepet játszik, hogy a új számlák száma is emelkedett. Az egy-egy bankkártyás vásárlásra jutó összeg átlagosan 4400 forintot tett ki, ami 28 százalékos emelkedésnek felel meg éves összevetésben.

A digitális megoldások térnyerését a járvány is elősegítette. A K&H ifjúsági indexéhez az idei első negyedévben készült felmérés szerint a 19-29 éves korosztály 32 százaléka minden banki ügyet online intéz és a járvány magyarországi megjelenése óta nem is volt bankfiókban. A megkérdezettek 54 százaléka pedig azt mondta, a mindennapi bankolást javarészt online oldják meg, esetenként fordult csak elő, hogy személyesen, bankifókba kellett volna menniük.

A felmérésből kiderült az is, hogy a legtöbb fiatal, a válaszadók 47 százaléka a banki alkalmazáson belül az eseti átutalásokat használja leginkább. A számlanyitási lehetőséget most 13 százalékuk vette igénybe, további 33 százalékuk pedig érdeklődik a lehetőség iránt.

SOCIAL MEDIA