2020 különleges év – és nem a szó pozitív értelmében. Soha nem tapasztalt kihívásokkal szembesültek az emberek, a vállalkozások, a márkák, a kormányok és a társadalom, és a változások hatásai, amelyeket az üzlet és a politikai világában, illetve a társadalomban látunk, továbbgyűrűznek a kommunikációba is. Amíg a koronavírus krízis tovább dübörög, a Grayling kommunikációs szakemberekből, tervezőkből és kreatívokból álló nemzetközi csapata öt olyan tendenciát mutat be, amelyek a következő hónapokban meghatározhatják a kommunikációt.
„Ügynökségünk szakemberei világszerte megvizsgálták a Covid-19-világjárvány megjelenése óta újonnan kialakult trendeket. Áttekintették azt is, hogyan alakulnak az általunk korábban azonosított irányzatok, amelyek meghatározzák ügyfeleink jövőbeli kommunikációját. Ezek a trendek egyaránt fontosak lehetnek a vállalati- és fogyasztói márkakommunikációban, de a B2B és a nonprofit kommunikációban is” – emelte ki Szőke Eszter, a Grayling Magyarország ügyvezető-helyettese.
A Grayling öt kommunikációs és marketing trendje:
- Érzelmi károk
Hogyan tudják a vállalkozások kezelni a koronavírus-járvány miatt elszenvedett érzelmi károkat? A márkáknak meg kell mutatniuk, miként segítik munkatársaikat, beszállítóikat és ügyfeleiket ezek átvészelésében, különösen az ünnepi szezon közeledtével. Mindezt közhely nélkül: ha egy márkának csak annyi a mondanivalója a járványról: „mindannyian együtt vagyunk ebben!”, akkor jobb, ha egyáltalán nem mond semmit. Keressünk kézzelfogható, hasznos tevékenységeket – és valósítsuk is meg azokat!
- Kérlek, szórakoztass!
Az újabb szigorítások vagy éppen karantén előtt álló emberek, illetve azok, akik már benne is vannak, jobban igénylik a szórakozást és a figyelemelterelést, mint valaha. Partnerek segítségével és profi alkotók bevonásával a megfelelő stratégia platformon bárki hatékonyan kerülhet be a keresett tartalmak közé – az igény ott vár rá. A vállalkozások és a márkák számára az élő közvetítések és a játékok, gaming óriási lehetőségeket kínálnak célközönségük új utakon történő elérésére.
- Ismerd a közönséged!
Mivel a különböző iparágak és helyszínek markánsan különböző módon sínylik meg a helyzetet, valamint a különböző generációknak rendkívül eltérőek a tapasztalataik az „új normálisról”, a specifikus, személyre szabott kommunikáció továbbra is elengedhetetlen. Érdemes megfontolni, hogy a Covid-19 a külvárosok felemelkedéséhez vezet-e, és a városközpontok veszítenek-e jelentőségükből. Amennyiben igen, gondoljuk végig, hogyan kommunikálhatnak az üzletek és a márkák a megváltozott fókuszú és szokású fogyasztókkal?
- Kövesd a pénzt!
Sokat olvashattunk a koronavírus-járvány negatív hatásairól az üzleti világra, valamint a nehézségekről, amelyekkel a vállalatok szembesülnek – azonban lehetőségeket is rejt a kialakult helyzet. Nyilvánvaló az online vásárlás felé történő elmozdulás, de a fogyasztói trendekkel és a kormányzati intézkedésekkel való szoros összehangolás is stabilitást, sőt sikert eredményezhet az előre gondolkodó vállalkozások számára.
- Bizonytalan jövő
A Z generáció az előző generációkhoz képest egészen más világgal néz szembe: távoktatás az egyetemen, korlátozott utazási lehetőségek vagy a szűkölő alkalmi munkakínálat. Kétségtelen, hogy ez nehéz időszak a fiatal felnőttek számára, de egyben lehetőséget is kínál, hogy a saját útjukat járva függetlenek legyenek, és önálló bevételi forrásokat hozzanak létre. Gondoljuk végig: hogyan segíthet a márkánk vagy vállalkozásunk a fiataloknak, hogy megtalálják, kialakítsák és fejleszthessék saját életmódjukat és karrierjüket!
A Grayling Bitesize Breakfast Briefings 5 részből álló webinár-sorozatában részletesen is beszélgettek a szakértők a jövő évet is érintő kommunikációs trendekről. A sorozat minden része visszanézhető ezen a linken.