Az IKEA piacra dobja a Byredo-alapítójával, Ben Gorhammel közösen megalkotott OSYNLIG kollekcióját

Kiemelt Márkák

Az illatok egyik legnagyobb mesterével, Ben Gorhammel (Byredo) együttműködve az IKEA a Láthatatlan Dizájn világába kalauzol minket – az ötlet alapja, hogy nem csupán az otthonunk megjelenése befolyásolja, hogy miként érezzük magunkat benne. Az együttműködés eredményeképpen létrejött OSYNLIG kollekció 13 illatgyertyából áll, amelyek különböző emlékeket idézve fokozzák az otthonosság érzetét.

 

Az illatok emlékeket hívnak elő, és erőteljes hatással vannak az ember érzelmi és hangulati állapotára. A fahéj illata a várakozásteljes karácsonyi időszakot idézi fel. A fenyő és a tábortűz illata a felejthetetlen nyarak emlékeit eleveníti meg. Egy szippantás a frissen mosott ruhák illatából hirtelen visszarepít a szülői házba. Az IKEA Life at Home című jelentése szerint általános vélemény, hogy szoros kapcsolat áll fenn az illatok és az otthoni közérzetünk között.

Ezek a felismerések vezették Ben Gorhamet a Byredo luxusparfümök és divatház alapítóját az IKEA-val közös együttműködésre. A Byredo kínálatában személyes, illetve lakberendezési célú exkluzív parfümök és illatok találhatók meg. Illatgyertyáik és parfümjeik a legjobb minőségű nyersanyagok felhasználásával készülnek. Ben Gorham közreműködésével az IKEA azt vizsgálta, hogy az illatok erejét a láthatatlan dizájn szolgálatába állítva hogyan tehetjük még szebbé az otthoni élet.  Az OSYNLIG (a svéd szó jelentése: „láthatatlan”) egy 13 illatgyertyából álló kollekció, amely korábbi események emócióit és vágyálmainkat idézve teszi még élvezetesebbé az otthonlétet.

Hogy mindenki számára vonzó legyen a kollekció, a hozzá tartozó 13 illat három alapillatra épül – a virágos, a fás és a friss illatokra. A széles kínálatból a világ bármely táján bárki találhat magának kedvencet. Akár egy illatot vagy több illat egy adott keverékét. A kollekció december 1-től kapható a magyarországi IKEA áruházakban. Ezzel a kollekcióval az IKEA célja, hogy megfizethető luxusként mindenki számára elérhetővé váljanak az illatok – mégpedig alacsony árakon. Az OSYNLIG kézzelfogható közelségbe viszi a csúcskategóriás illatokat az emberek többsége számára – és ezzel együtt széles rétegek számára teszi megismerhetővé a láthatatlan dizájn koncepcióját. Ha az otthonodon a térbeli korlátok miatt már nem tudsz változtatni, a láthatatlan dizájnelemek – illatok, hangok és fények – segítségével újszerű és váratlan megoldásokkal dobhatod fel az otthoni életed ebben a kihívásokkal teli időszakban.

„Az otthon szerves részét képezik az illatok: kényelemmel és biztonsággal töltenek el bennünket. Sokféle illatot fejlesztünk, hisz mindenki mást szeret, nincs olyan, hogy jó vagy rossz illat” – mondja Ben Gorham.

„A láthatatlan dizájnelemek hozzáadnak az otthonok funkcionalitásához, kiegészítik azt. Az olyan megfoghatatlan dolgok, mint a fények vagy a hangulat teszik igazán érdekessé, emocionálissá a teret – mondja James Futcher, az IKEA OSYNLIG kollekció kreatív vezetője. – Ennek az ötletnek a hatására elkezdtem másként gondolni a saját otthonomra és az egész OSYNLIG kollekció megalkotására is, mely nem arról szólt, hogy illatgyertyákat fejlesszünk, hanem arról, hogy miként tudnánk az emberekben régi emlékképeket felidézni és hangulatokat előhívni az otthonaikban.”

 

SOCIAL MEDIA