Indul az RTL Magyarország Content Hub

Márkák

Az RTL Magyarország átszervezi és megújítja a lineáris és non-lineáris tartalmak tervezéséért, beszerzéséért és adáselőkészítéséért felelős szervezeti egységek struktúráját. Az újonnan létrehozandó Content Hubban integrálják mindazokat az üzleti folyamatokat és szakmai stábokat, amelyek korábban egymással párhuzamosan működtek. A változások részeként a CLT-UFA Hungarian Broadcasting Divisionhöz kerül a tartalombeszerzés területe, amelynek vezetője a második generációs csatornák, valamint a digitális felületek programigazgatói feladatait is ellátó Szabó Balázs lesz. A szakember a Sony Pictures Television Central (STC) Europe-tól érkezik a CLT-UFA Hungarian Broadcasting Division (HBD) vezetésébe, Luxemburgba.

 

Tartalomalapú és összképernyős szemléletű tervezés egy új – az eddigi párhuzamos rendszereket egyesítő – hatékonyabb szervezetben. Így foglalhatók össze a most bejelentett átalakítások céljai.

“A digitalizációval gyorsan változnak a médiafogyasztási szokások, ezt a tendenciát a világjárvány csak még jobban felerősítette – fogalmazott Kolosi Péter programigazgató a modellváltással kapcsolatban. – Az RTL Magyarország büszke arra, hogy hagyományosan az iparági változások early adoptere, korai alkalmazója a hazai piacon. Erre a piacvezető szerepre példa a tartalomszerkesztésért felelős folyamatok és szervezeti egységek mostani integrációja is.”

Az integráció révén létrejövő új szervezeti egység a Content Hub, amely – a médiapiaci fejlődés korábbi szakaszára jellemző – csatornalapú tervezés helyett, immár tartalomalapú megközelítéssel tervezi meg és hangolja össze az egyes produkciók útját, illetve életciklusát az RTL Magyarország csatornái és platformjai között.

“Funkció nem vész el, csak átalakul: pontosabban egy új, egységes szervezetbe tagozódik – tette hozzá Kis-Bocz Éva, a transzformációs projekt vezetője. – Minden kollégánk munkájára számítunk az adásmenet-készítéstől a formátumvásárláson át a szinkronig.”

A Content Hub a három nagy funkció egységére épül: tartalomtervezés, tartalombeszerzés és adásanyag-előkészítés. Ez a három terület az új szervezetben egymással összehangolva tervezi meg és készíti elő az egyes tartalmakat az RTL Klub és a második generációs lineáris csatornák számára, valamint az RTL Magyarország   digitális felületein való bemutatásra.

Az RTL Magyarország a változások részeként Luxemburgból irányítja a tartalombeszerzést: a terület vezetője Szabó Balázs lesz, aki a Sony Pictures Television Central (STC) Europe-tól érkezik. A luxembourgi központból dolgozó szakember a CLT-UFA Hungarian Broadcasting Division (HBD) új programigazgatójaként felel majd a kábelcsatornák és a non-lineáris platformok tartalmi igazgatásáért, illetve az RTL Magyarország teljes tartalombeszerzéséért.

Az RTL Magyarország 2021. február 1-től működik a megújult struktúrában.

SOCIAL MEDIA