Dokkoló kapuk segítik a kamionos áruszállítást a Coca-Cola HBC Magyarországnál

Kiemelt Márkák

A Coca-Cola HBC Magyarország öt különálló süllyesztett rámpás dokkolókaput helyezett üzembe Dunaharasztiban, az ország legnagyobb élelmiszeripari raktáránál, hogy vevőpartnereit gyorsabban, pontosabban és még gördülékenyebben szolgálhassa ki.

A Coca-Cola HBC Magyarország célja, hogy fejlesztések és beruházások révén Közép-Európa legnagyobb gyártóbázisává váljon. A vállalat a dinamikus fejlődés érdekében folyamatos dolgozik a piaci pozíciója és a vevőpartnerek elégedettségének erősítésén. 2019-ben 5,9 mil­liárd forint értékű beruházást hajtottak végre az országban, továbbá előkészítet­tek több olyan fejlesztést is, amely az elkövetkező években fog megvalósulni. Ezek a korszerű technológiai fejlesztések nem csak a vállalat számára teremtenek értéket, hanem a hazai gazdaság számára is.

Ezúttal a Dunaharaszti raktár infrastruktúrájának korszerűsítésére került sor: a teherautós áruszállítás raktári kiszolgálását fejlesztve öt különálló, süllyesztett rámpás dokkolókapu állt munkába a központ raktárépületénél. A fejlesztés nyomán még tovább javulhat a kamionos forgalom kiszolgálása – így mintegy 7,5 százalékkal csökkenhet a telephelyi fordulóidő és ennek köszönhetően növekszik majd az egy nap alatt kiszolgálható kamionok száma.

A telephelyen megforduló kamionok 90 százaléka ponyvás, 10 százaléka pedig dobozos felépítménnyel rendelkezik. A várakozások szerint a dobozos teherautók esetében akár 14 százalékos nettó időcsökkenés is elérhető lesz. A jelentős infrastrukturális beruházás eredményeként bevezetésre kerülő dokkolókapus kiszolgáló rendszer az ellátási lánc valamennyi érintett partnerének szolgáltatásában előnyös változásokat hozhat majd.

A Magyarországon eddig összesen több, mint 125 milliárd forintot befektető Coca-Cola HBC Magyarország 2017-ben 2 milliárd forintos beruházással hozta létre az ország legnagyobb élelmiszeripari raktárát. A 6500 négyzetméteres épületben 12 ezer raklapon összesen 8,4 millió liter termék fér el és a vállalat ebből a raktárból szolgálja ki hazai és export partnereit. Belföldön a vállalat több mint 100 féle terméket forgalmaz és ezek 90 százalékát Magyarországon állítja elő, kétharmad részben magyar alapanyagból.

A hazai vállalat a 28 országban jelenlévő, csaknem 615 millió fogyasztót kiszolgáló Coca‑Cola HBC csoport legnagyobb exportőre, a hazai értékesítésen túl ma már több mint 40 féle terméket exportál 26 országba.

SOCIAL MEDIA