Közzétette 2019. évi pénzügyi beszámolóját az RTL Magyarország

Kiemelt Márkák

Több mint egymilliárd forint adózás előtti nyereséggel zárta 2019-et az M-RTL Zrt. A tulajdonos RTL Group összes hazai érdekeltségét magába foglaló RTL Magyarország megduplázta profitját az előző üzleti évhez képest.

 

Közel 40 milliárd forintos nettó árbevétel mellett csaknem 1,2 milliárd forintos adózás előtti eredménnyel zárta a 2019-es üzleti évet a Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.). A médiavállalat – köszönhetően a reklámpiac erőteljesen növekedésének is – jelentős árbevétel-növekedést: több, mint 7 milliárd forint könyvelhetett el a tavalyi évben.

Az RTL Magyarország* – amibe az RTL Group egyéb magyarországi érdekeltségei is beletartoznak – úgyszintén jelentős nyereséget könyvelhetett el. A vállalatcsoport 5,1 százalékos hirdetési árbevétel-növekedést ért el, a teljes konszolidált árbevétel pedig a 2018-as évhez képest 6,5 százalékkal 114 millió euróra nőtt. Összességében az RTL Magyarország profitja (EBITDA) a 2018-as 5 millió euróról a duplájára, 10 millió euróra nőtt 2019-ben.

Ami a 2020-as esztendőt illeti: a COVID-19 járvány és az ebből adódó hosszú távú következmények jelenleg pontosan nem előreláthatók. A reklámbevételek kapcsán a Társaság jelentős visszaeséssel számol az idei évben.

Az RTL Group 2020 első félévét összegző jelentése alapján az év első felében a hazai televíziós a járvány és a bevezetett korlátozások hatására jelentősen csökkent. Ennek eredményeként az RTL Magyarország bevétele 2020 első félévében 9,3%-kal csökkent a 2019-es első félév 54 millió eurójához képest.

 

*Az RTL Magyarország (RTL Hungary) a tulajdonos RTL Group által használt gyűjtőnév, nem pedig jogi entitás. Az elnevezés alatt minden, az RTL Group Magyarországon jelen lévő üzleti érdekeltségét – beleértve az M-RTL Zrt.-t is – értjük.

 

 

SOCIAL MEDIA