Közösségi médiában erősíti az összefogást a SPAR

Inspiráció Kiemelt

Rendhagyó közösségi média kampánnyal erősíti az összefogás és a példamutatás fontosságát a járványügyi helyzetben a SPAR. A koronavírus leginkább az időseket veszélyezteti, ezért a SPAR arra biztatja a fiatalabb generációt, hogy bevásárlás előtt kérdezzék meg a nagyszüleiket, vagy közeli idős embereket, hogy mire van szükségük, s vásároljanak be helyettük, betartva a legfontosabb higiéniai előírásokat. A SPAR Magyarország családi vállalkozásként történt alapítása óta előtérbe helyezi a közösségépítést, ennek változatos és folyamatos segítését.

 

A SPAR jelentős követőszámmal rendelkező, fiatalok által példaképnek tekintett influencereket kért fel, hogy saját példáikon keresztül mutassák be, hogy kinek és milyen módon segítenek a hétköznapokban a világjárvány idején. A kampány fő üzenete természetesen megegyezik a kormányzat központi üzeneteivel, de személyesebb hangvételt használva: a „Vigyázzunk egymásra”, „Maradj otthon” és „Segítsünk a nagyiéknak” üzenetek hashtag formájában is erősítik a kommunikációt. Az influencerek részletes, pontokba szedett jótanácsokkal jelentkeznek a saját felületeiken, és képi vagy videós tartalmakat is gyártanak, egyéni stílusban.

A kampány legfontosabb gondolata az összefogás, a generációk közötti segítő kapcsolat erősítése, amelyet a világjárvány okozta rendkívüli helyzetben soha nem látott jelentőséggel bír. A SPAR számára kiemelten fontos nem csak a dolgozók, hanem vásárlók egészsége is, ezért számos olyan intézkedést vezetett be és kommunikál különböző platformokon, amely megelőzi a koronavírus terjedését.

A fiataloknak szóló edukációs kampányban az alábbi jótanácsokra hívta fel a figyelmet:

– előzetesen telefonon mérjük fel az idős személy igényeit

– indulás előtt alaposan, a kézhigiéniai javaslatoknak megfelelően kezet mosunk

– vásárlást egyedül végezzük

– az ebéd utáni (12 óra után) időszak a legjobb, mint a vásárlás időpontja

– tartsuk be a 2 méteres távolságot áruházon belül és kívül

– abban a napszakban vásároljunk, amikor nincsenek sokan

– gumikesztyűben és maszkban vásároljunk

– ne halmozzuk fel az árucikkeket

– az élelmiszereket kézzel nem érinthetjük meg, ehhez a kihelyezett zacskókat/kesztyűket/csipeszeket használjunk

– lehetőség szerint önkiszolgáló pultnál fizessünk, bankkártyával

– dupla zacskóba/szatyorba tegyünk mindent, jól zárjuk le

– kiszállításnál nem kézbe adjuk, hanem letesszük a bejárathoz (ablak, ajtó, kilincs,stb.)

– folyamatosan fertőtlenítsünk, akár a zacskó fülét is

– telefonon értesítsük az időseket, hogy megérkezett a csomagjuk

– tartsuk a kapcsolatot folyamatosan az idősekkel, hogy ne érezzék egyedül magukat.

 

A közösségi média kampány március 25-én indult, olyan influencerekkel, mint: Szabó Hédi, Esztergályos Patrik, Szabó „Csuti” András, Dér Heni, Horváth Gréta, Kárpáti Rebeka, Laskoy Noémi, Pápai Joci, Aryee Claudia Dedei, Solti Ádám, Tápai Szabina, de időközben már több influencer is csatlakozott a kampányhoz.

SOCIAL MEDIA