Az első bankszámlát nyitók 13 százaléka középiskolás

Kiemelt Márkák

A pár éves gyerekek százforintos zsebpénzétől néhány év alatt el lehet jutni addig, hogy a tizenéves gyerekeink már számlára kérik a zsebpénzüket és kártyával szeretnének fizetni  – évről évre nő azon szülők aránya, akik már gyerekkorban fontosnak tartják a digitális pénzügyi világgal való megismerkedést, ezért támogatják a gyereküket abban, hogy készpénzmentesítsék az életüket.

 

Mi kell hozzá?

 Ahhoz, hogy gyerekünknek bankszámlát nyissunk, először is nem árt, ha megismertetjük velük az alapvető pénzügyi fogalmakat, és ezután tisztába kerülnek a virtuális pénz és egyáltalán a pénz fogalmával – ebben segít a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedője. A bankcsoport elkötelezett abban, hogy a ma még fiatal generáció felnőttként majd okos döntéseket tudjon hozni, hogy ismerje és képes legyen használni azokat az innovatív banki és biztosítási termékeket, melyek segítik pénzügyeik intézését.

 

Egyre több középiskolás számlatulajdonos

A K&H-nál jelenleg minden harmadik számlát nyitó ügyfél az ifjúsági szegmensből, vagyis a 29. életévét még nem betöltött korosztályból kerül ki. Ez az arány évről évre magasabb, egyre fiatalabbak nyitják meg első számlájukat a banknál, a fiatal bankszámlatulajdonosok növekvő tendenciát mutatnak. Ebben szerepet játszhat a szülői minta, a kortársi példák, de az olyan ismeretek megszerzése is, melyeket a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedője biztosít.

Az első lakossági bankszámlát nyitók száma a 15-19 év közöttiek körében a legmagasabb, azaz az adatokból az látszik, hogy középiskolás korban látják egyre többen fontosnak, hogy rendelkezzenek digitális banki megoldással. A 29 éves kor alatt számlát nyitó ügyfelek 30 százaléka 14 és 18 év közötti, a teljes, újonnan számlát nyitó ügyfelekhez viszonyítva ez a szám 13 százalék, ami szintén magas arány.

 „Minden pénzügyi előképzettség nélkül bizony nehéz lenne az éppen 14 éves gyerekünk kezébe bankkártyát adni, ezért ehhez felkészült, tudatos szülőnek kell lennünk” – mondja Horváth Magyary Nóra, a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő zsűrielnöke. „Éppen ezért ajánljuk a gyerekeknek, hogy vegyenek részt K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőnkön, ahol játékos, izgalmas formában minden fontos információt átadunk, amit ennek a korosztálynak már tudnia érdemes a pénzügyi világról. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy a most felnövekvő generáció felnőttként tisztában legyen az innovatív digitális pénzügyekkel és minden pénzügyi kérdésben okosan tudjon dönteni.”

 

Mire használják?

A 14 év alattiak jellemzően a zsebpénzüket szeretnék biztonságban tudni, ezért annak számlán történő tárolására használják a bankszámlájukat. Az erre érkező rendszeres bevételek jellemzően a szülőktől érkező utalások. Jó lépés ez a pénzügyeik tanulásának kezdeti lépéseihez, a banki termékekkel való ismerkedéshez a szülők segítségével: együtt tudnak pénzt befizetni vagy pénzt utalni, de ennél jellemzőbb a megtakarítási számla nyitása, ahol biztonságosan tudnak félretenni például egy áhított játékra – az azonnali pénzköltés csábítása is kisebb, így nehezebben mennek bele egy impulzív vásárlásba, ha megtakarítási számlával is rendelkeznek.

A 14 év felettiek esetében már nem csak a zsebpénz megőrzésére használják a számlát: ekkor már bankkártya is tartozik a számlához, így a szülők számára egyszerűbb az ebédpénzt, a büfére szánt összegeket bankszámlára utalni. A Készpénzkímélő Iskolák program keretében több iskola váltott már át készpénzmentes büfére és az ebédet, a tankönyveket is egyre több helyen kihelyezett terminál segítségével lehet befizetni az iskolákban. A tervek szerint két éven belül minden középiskola készpénzmentessé válik, ezért várhatóan a 14-19 éves korosztály bankkártyás, mobiltelefonos fizetést fog nap mint nap használni – nekik és szüleik számára kiemelten fontos, hogy felkészülten érje majd őket ez a változás és ne lepődjenek meg olyan pénzügyi alapfogalmakon, mint például az átutalás, ATM vagy online fizetés – ebben segít a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedője.

SOCIAL MEDIA