Kevésbé népszerű a virsli-mustár kombó

Kiemelt Piac

Tavaly decemberben ötmilliárd forint értékben közel négyezer tonna virslit vásároltak a magyarok, ami 3 százalékos értékbeli és 8 százalékos mennyiségi csökkenés 2017 decemberéhez képest. Az örök kísérő, a mustár forgalma közelít a 600 millióhoz, ami mennyiségben 6700 hektoliter szószt jelent, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Minden második virslire fordított forint sertésvirslire megy el.

 

Csökkent a szilveszteri hússztár forgalma: 2017 decemberéről tavaly decemberre 3 százalékkal esett vissza értékbeli teljesítménye. A szilveszter ugyanakkor erősen lendít az értékesítésen: közel ötven százalékkal ugrik meg a mennyiségi és értékbeli forgalom a kategóriánál novemberről decemberre.  A feldolgozott húsok között a virsli éves szinten 14 százalékot hasított ki 2018 novembere és 2019 októbere között, értékben.

A sertésvirsli a virslikategória abszolút favoritja, az értékbeli forgalom 55%-át viszik, míg a pulyka- és baromfivirsli hozza a részesedés egy-egyötödét. Minden virslire költött 5 forintból 4 az előrecsomagolt verzióra megy.

A 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekben realizálódik az értékbeli forgalom közel háromnegyede. Ha már méret: a nagyobb kiszerelésű, egykilós virslik viszik a forgalom egyharmadát.

„A szilveszteri menü részeként erősen tartja magát a virsli-mustár kombináció – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. – Érdekesség, hogy a főváros és környéke a teljes országos virsliforgalom több,  mint egyharmadát hozza.”

A klasszikus virslikísérő, a mustár értékbeli forgalma 50 százalékkal ugrik meg novemberről decemberre. Tavaly az év utolsó hónapjában 587 millió forintnak megfelelő összeget tett ki. Ezt a 6700 hektoliternyi szószt leginkább flakonos verzióban választjuk (50+%), 400-499 grammos kiszerelésben (29%). Nem kérünk a diétás mustárból: a hagyományos verzióé az értékbeli forgalom 99+%-a. Erősítettek a gyártói márkák, 2018. november-2019. október között 2 százalékponttal nőtt részesedésük, ezzel viszik a piac mintegy négyötödét értékben.

SOCIAL MEDIA