Atmedia: újabb négy csatornával bővül a portfólió 2020-ban

Kiemelt Piac

Az Atmedia 2020-ban a Viasat World nemzetközi médiavállalat újabb csatornáival bővíti tévés portfólióját: a sales house értékesíti a Viasat Explore, Viasat Nature és az Epic Drama televíziós csatornák reklámidejét, emellett 2020. februártól szintén az Atmeda értékesíti a Discovery Inc. Eurosport 1 csatornájának hirdetéseit. A Discovery egyébként négy másik csatornája esetében épp most hosszabbította meg szerződését 2023-ig a kereskedőházzal.

 

A Viasat World nemzetközi szórakoztatóipari csoport legismertebb csatornáinak, a Viasat Explore, a Viasat Nature és az Epic Drama hirdetéseinek értékesítéséhez az Atmedia kereskedőházat választotta. A Viasat World tény és történelmi témakörökre épülő valamint film- és sporttematikájú kínálatát jelenleg 43 országban 27 fizetős tévécsatorna kínálja.

A vállalat jogelődje a 2003-ban induló Modern Times Group volt, amely, először Skandináviában és a Baltikumban kezdte meg működését, azonban szolgáltatása néhány év múlva Kelet- és Közép-Európában, Oroszországban, és a FÁK államaiban is elérhetővé vált. 2015 októberében az MTG-ből kivált az ismeretterjesztős üzletág, és önálló cégként a nézők körében közkedvelt TV csatornáinak a nevét felhasználva, 2016 májusában MTG World-ről Viasat World-re változtatta a nevét.

A Discovery Inc 2017-ben szerződött először az Atmediával, és a sikeres együttműködés eredményeképpen újabb 3 évvel, 2023-ig meghosszabbították az értékesítési szerződést. A nemzetközi médiavállalat az eddigi (Discovery Channel, Investigation Discovery, TLC, Travel Channel) csatornái mellé 2020. február elsejétől a sales house-hoz hozza az Eurosport 1 csatorna reklámértékesítését is. Az Eurosport 1 a hirdetők számára jövőre kiemelkedő megjelenési lehetőséget kínál majd, hiszen 2020-ban rendezik meg Tokióban a nyári olimpiát, amelyre a Discovery az eddigi legteljesebb digitális kínálattal készül. Szándékuk szerint a rajongóknak a leginnovatívabb és legmélyebb élményt nyújtó digitális olimpiai játékokat készítik elő. Az Eurosport egyébként a legnagyobb európai televíziós sportcsatorna-hálózat, a világ 54 országában 20 nyelven – köztük magyarul is – fogható.

Nagy örömmel vállaltuk az újabb tévés csatornák kereskedelmi értékesítését, mert nemcsak hisszük, hanem kutatásaink bizonyítják, hogy a tévés reklámok támogatják a leghatékonyabban a vállalatok értékesítését, ismertségének növelését, és célunk, hogy a hirdetők számára minél egyedibb megjelenési lehetőségeket kínáljunk.  Jövőre is jelentős hirdetői keresletre számítunk, és bízunk abban, hogy közös sikereket érünk el a Discovery és a Viasat World vállaltokkal”- nyilatkozta Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója.

A 2009-ben alakult Atmedia kereskedőház 2020-ban 43 televíziós csatorna reklámidejének értékesítését végzi majd. Az Atmedia üzleti stratégiája a növekedésre és a bővülésre épül, és piacmeghatározó szereplőként küldetésük segíteni a kereskedelmi értékesítésre alkalmas csatornák professzionális értékesítéshez történő csatlakozását.

A nemzetközi tévés piacokhoz képest Magyarországon magas a magyar nyelven is elérhető csatornaszám – 110 feletti. A kereskedőház tapasztalatai szerint a magyar kereskedelmi televíziós piacon még mindig növekszik a kereslet a reklámok iránt, ezért a hirdetői igények kielégítése miatt érdemes a professzionális reklámértékesítést újabb és újabb csatornákra kiterjeszteni. Ennek hátterében az áll, hogy az adatok szerint a magyar lakosság napi tévénézésre szánt ideje nemzetközi szinten még mindig magas (a napi egy főre eső tévénézési idő 3 óra 48 perc, a 18-59-es célcsoportban, 2019. 1-9 hónap), és ami kedvező, hogy emelkedett a reklámelfogadottság: a legfrissebb adatok szerint a napi reklámnézési idő az előző év azonos időszakához képest 27 perc 30 másodpercről 28 perc 55 másodpercre nőtt.