Díjazták a Vajda-Papír formabontó toalettpapírját

Márkák

A magyar tulajdonú Vajda-Papír Ooops! gyártói márkájának tervezett formabontó toalettpapír-csomagolását közel egyéves fejlesztést követően nevezték – és díjazták – a világ egyik meghatározó, mintegy 200 ország kreatívjait megmozgató nemzetközi dizájnversenyén.

A ti:me Agency csapata a 15 éves szakmai múlttal rendelkező 2Republic Reklámügynökségből történő átalakulása után egyből kimagasló szakmai sikert ért el. Az A’ Design Award & Competition packaging design (csomagolástervezés) kategóriájában szerzett bronz elismerés egyaránt szól az elmúlt évek tudatos Ooops!-márka-építéséről, és jól mutatja az ügynökség kezdeményező, kísérletező gondolkodásmódját is, miszerint bátran kavicsot mertek dobni egy commodity szegmens állóvizébe.

„Ha valami igazán újat akarsz létrehozni, célszerű törölni minden emléket. Mi is így tettünk. Nem brief alapján dolgoztunk, hanem a klasszikus terméktervező módszerekkel lépésről lépésre teljesen az alapoktól mértük fel az aktuális igényeket. Céljaink között szerepelt az elvárható termékelőnyökön túli vásárlást befolyásoló tényezők megismerése, a környezettudatos gyártás optimalizálása és a rendelkezésre álló üzemi technológia maximális kihasználása. A kutatási eredményeinket egy design credóban foglaltuk össze, amely súlyozott szempontrendszer alapján jelölte ki a megvalósításra váró formatervezési és grafikai feladatokat” – nyilatkozta Kollmann Áron, a ti:me Agency ügyvezető igazgatója.

A négy hónapig tartó kutatás alapján világosan kirajzolódott néhány új piaci igény: a belső papírcső (duda) nélküli, de a megszokottnál akár 3x hosszabb papírral rendelkező tekercsek létrehozása. A felhasználók visszajelzései alapján jöttek létre a hagyományos toalettpapírok csomagolásától eltérő grafikai tervek is, hogy ne legyen „ciki” hazavinni a terméket. Legyen multifunkcionális a csomagolás, növelve az élettartamot, hiszen az új Ooops! innovatív termékfejlesztési víziója többek közt fürdőszobai tárolóként is újjáéledhet! Mindezek tükrében jött létre a méretre a lehető legkisebb, intenzív színpárokra épülő, vizuális világú csomagolás, benne mindössze 3 tekercsbe sűrített – átlagosan 9 tekercsnek megfelelő –, prémium minőségű toalettpapírral, amely az Ooops! USE nevet viseli.

„A Vajda-Papír vonzódik az egyediséget adó innovációkhoz és tudatosan kutatja azokat. Fő gyártói márkánkkal, az Ooops!-szal pedig egyre több környezettudatos, új ötletek és fejlesztések iránt elkötelezett higiéniai termékhasználó figyelmét szeretnénk felkelteni márkánk és vállalatunk iránt. Ügynökségünk, a ti:me Agency csapata sokévnyi együttműködésünk után már pontosan érzi, hogy üdvözöljük és minden erőnkkel támogatjuk a proaktív kezdeményezéseiket. Fontos és jövőbeni termékfejlesztéseinket megalapozó, irányt adó koncepció született az újragondolt toalettpapír-csomagolásból. Az pedig külön szívet melengető számunkra, hogy ezt még a világ egyik neves dizájnverseny zsűrije is díjazta” – tette hozzá Varga Orsolya, az Ooops! márka marketing managere.

Az Ooops! márka megálmodójának, az idén 20 éves Vajda-Papír tulajdonosának, Vajda Attila innovatív igényeinek tett eleget a ti:me Agency, a kreatív koncepciójuk megalkotásánál is. Céljuk egy olyan csomagolás megteremtése volt, mely mind a hazai, mind pedig a külföldi piacon is áttörő, kompakt, valamint környezetkímélő tervezés, ami elrugaszkodik a megszokottól, és irányadó lehet a jövőben is. Ezt a futurisztikus, mégis praktikusan kivitelezett Ooops! toalettpapír-csomagolást díjazta az A’ Design Award & Competition megmérettetésen a befolyásos nemzetközi zsűri bronz díjjal a packaging design kategóriában.

Az újgenerációs Ooops! prototípusain a ti:me Agency nyolc munkatársa dolgozott:

Kreatív director: Kollmann Áron

Senior account manager: Ungvári Tímea

Team leader: Buzási Szilveszter

Junior account manager: Budai Petra

Copywriter: Henzler Anna

Graphic designer: Fiertelmeister Anita és Orosz Attila

3D artist: Varga Tibor