Összeolvad az Extreme Digital és az eMag

Kiemelt Piac

Az Extreme Digital vezérigazgatója sajtótájékoztatón jelentette be, hogy fúzióra lépnek a dél-afrikai Naspers-csoporthoz tartozó eMag magyar leányvállalatával, hogy regionálisan is erős cég jöjjön létre.

Várkonyi Balázs emlékeztetett arra, hogy 2015-ben már próbálkoztak partner bevonásával. Az akkori tapasztalatok feldolgozásával most döntést hoztak a dél-afrikai Naspers-csoporthoz tartozó eMag magyarországi leányvállalatával történő összeolvadásról.

A szerződéskötés megtörtént, a Gazdasági Versenyhivatal elé a napokban beadják az összefonódási kérelmet. A versenyhivatali jóváhagyást és a tranzakció zárását a harmadik negyedévre várják, az egyesülési folyamat lezárultát pedig 2020-ra becsülik.

A közös cég Magyarországon, részben magyar tulajdonban fog működni. Az Extreme Digital két hazai tulajdonosa továbbra is kulcsszerepet lát majd el a döntéshozatalban. A cél nem csak a hazai vezető piac megtartása, hanem a közép-kelet-európai piacokon hasonló pozíció elérése. A vezérigazgató értékelése szerint a fúzióval a régió csúcsvállalata jött létre, ami jó választ adhat az amerikai és ázsiai piacról érkező nyomásra. A közös vállalat nevéről még nem született végleges döntés, de a márkanév megtartása mellett látnak jó érveket. Az összeolvadás előnyeit elsősorban a szinergiák kihasználásában látják, illetve a viszonylag szűk margin mellett a volumen biztosíthat fejlesztési forrásokat.

A magyar online kiskereskedők forgalma mintegy 500 Mrd forint a GKI Digital kutatásai alapján, ami 17 százalékos növekedést jelent 2017-hez képest. Ehhez adódik még további közel 500 Mrd forintnyi forgalom a külföldi kiskereskedőkön keresztül. Elmondható, hogy az online csatornák már valódi kibővítői a kiskereskedelmi piacnak. Az online kereskedők mintegy 80 százaléka hisz a hibrid modellben, és rendelkezik valamilyen fizikai kapcsolódási ponttal is.

Továbbra is a műszaki cikkek a legkeresettebbek a digitális térben, de egyre több termék forgalma növekszik. A tavalyi évben a legjelentősebb ugrást az FMCG-termékek tették, ezzel már nem csak a „jól akarok járni” gondolkodás, de a napi beszerzések is megjelentek az online világban.

Az Extreme Digital 36 Mrd forintos forgalommal 10 százalékos piacrészt őriz a teljes műszakicikk-forgalomból, valamint a teljes online kereskedelemből is. Az exportbevételek növekedését 8 országos jelenlét támogatja, ahonnan már a forgalom 20 százaléka származik. 320 kollégával dolgoznak, 10 telephelyen, 20000 négyzetméternyi raktárkapacitással és 16 fizikai átvételi ponttal.