Ötödik éve nőnek a Lexus eladásai Európában

Márkák

2018-ben a Lexus 76 188 autót értékesített Európában, ami rekordszintű eredménynek számít a márka számára a régióban. Mindez annak fényében még szembeötlőbb, ha tudjuk, hogy a világ legzöldebbjének tartott japán luxusautó-márka az elmúlt 5 évben 76 százalékkal növelte európai eladásait, és jó úton jár afelé, hogy 2020-ra 100 ezer autót értékesítsen   kontinensen. A Nyugat- és Közép-Európában értékesített Lexus modellek 95 százaléka (Magyarországon 96 százalék) öntöltő hibrid volt. A legnagyobb növekedést produkáló Lexus modellek Európában az LS, az LC és az NX voltak, de az RX és a CT népszerűsége is töretlen.

2018-ban a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autóiról ismert Lexus immár az ötödik egymást követő évben növelte értékesítési eredményét az európai piacokon. A márka mindössze öt év leforgása alatt 76 százalékkal gyarapította eladásait Európában (a keleti piacokat is hozzászámítva), ahol 2018-ben 76 188 autót értékesített (2 százalékkal többet, mint 2017-ben).

Lexus LC

A Lexus zászlóshajó-modelljei, az LS és az LC kiemelkedő eredményt értek el 2018-ban. A 2017 decemberében bemutatott újgenerációs LS eladásai 552 százalékkal, 1075 darabra nőttek, míg az LC luxuskupé 17 százalékos növekedést és 689 darabos értékesítést könyvelhetett el. Tavaly is a Lexus közepes méretű SUV-ja, az NX bizonyult bestsellernek Európában, ahol 29 508 darab talált gazdára a modellből (2017-hez képest plusz 6 százalék), amelynek megújított változata 2017-ben jelent meg a márkakereskedésekben.

Lexus LS

Az értékesítési listán az RX nagyméretű SUV lett a második 18 847 darabbal, vagyis a 2015-ben bemutatott modellgeneráció sikere továbbra is töretlen, sőt az autó népszerűségét tovább növelte a 2018-ban színre lépett új, hétüléses RX L. A 2017-es modellfrissítés hatására a CT kompakt ferde hátú is remek teljesítményt nyújtott 2018-ban, hiszen 3 százalékos növekedést, azaz 9131 darabos értékesítési eredményt ért el. Európában 45 675 öntöltő hibrid Lexus kelt el 2018-ban, ami minden idők legjobb eredménye, vagyis a Lexus továbbra is az elektromos hajtás trendjének éllovasa a régióban. Nyugat- és Közép-Európában a Lexus-vásárlók 95 százaléka hibrid hajtású autót választott.

Lexus NX

„Úgy véljük, hogy két új, nagyon fontos modellünk, a Lexus ES szedán és az UX kompakt crossover bevezetésével értékesítéseink lendülete 2019-ben is töretlen marad, s így jó úton vagyunk afelé, hogy elérjük célkitűzésünket, vagyis 2020-ra 100 ezer autót értékesítsünk Európában” – avat be Pascal Ruch, a Lexus európai vezetője.

A Lexus Europe értékesítési eredményeibe a következő piacok számítanak bele: az Európai Unió országai, Norvégia, Izland, Svájc, valamint a következő keleti piacok: Oroszország, Ukrajna, Kazahsztán, a kaukázusi régió, Törökország és Izrael.